Gluten produkter?!
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Gluten produkter?!

    Hej!
    Jag är alldeles ny på detta, Min 6 åring håller på med 3 test veckor gluten fritt och jag tycker det är så svårt att veta vad som går att äta och inte.
    Tips på vad som går att äta från "vanliga varor". Det verkar finnas mycket som är dolt i maten. Så svårt att läsa alla innehållsförteckningar, tänk vad lätt om det skulle stå glutenfritt på varorna som det gör på vissa produkter.

    Tack på för hand, alla tips mottages tacksamt
  2. 1
    Gluten produkter?! Hej!
    Jag är alldeles ny på detta, Min 6 åring håller på med 3 test veckor gluten fritt och jag tycker det är så svårt att veta vad som går att äta och inte.
    Tips på vad som går att äta från "vanliga varor". Det verkar finnas mycket som är dolt i maten. Så svårt att läsa alla innehållsförteckningar, tänk vad lätt om det skulle stå glutenfritt på varorna som det gör på vissa produkter.

    Tack på för hand, alla tips mottages tacksamt
  3. Medlem sedan
    Jan 2014
    #2
    Ta kontakt med dietisten på barnmotagningen så kan ni få listor på produkter som är ok att äta. har själv en dotter med massa matallergier och utan listorna på vad hon kan äta hade jag inte våga ge henne något
  4. 2
    Ta kontakt med dietisten på barnmotagningen så kan ni få listor på produkter som är ok att äta. har själv en dotter med massa matallergier och utan listorna på vad hon kan äta hade jag inte våga ge henne något
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar