Lämna syskon till dagis trots magsjuka?
Barnsjukdomar
  1. Anonym Magsjuk
    #1

    Lämna syskon till dagis trots magsjuka?

    Har lite dåligt samvete för jag lämnade min dotter på dagis denna morgonen när min äldre dotter är magsjuk. Men lillan är inte dålig o uppvisar heller inga symptom på magsjuka heller!!! Vad tycker ni? Gör jag rätt eller fel??? Hur gör ni???
  2. 1
    Lämna syskon till dagis trots magsjuka? Har lite dåligt samvete för jag lämnade min dotter på dagis denna morgonen när min äldre dotter är magsjuk. Men lillan är inte dålig o uppvisar heller inga symptom på magsjuka heller!!! Vad tycker ni? Gör jag rätt eller fel??? Hur gör ni???
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    jag skulle inte låta mitt ena barn få gå på dagis om de andra va hemma o var magsjukt. Magsjuka smittar ju något enormt- och även om man inte visar symptom så kan ju detta ändras snabbt tyvärr! Det sprids ju som löpeld på dagis såfort nån åker på det dessvärre!

    Men detta är ju va ja tycker- vi tycker ju alla olika.
    Hoppas att dottern frisknar till snabbt och att den lilla dottern slipper magsjukan.

    ha en fin kväll
  4. 2
    jag skulle inte låta mitt ena barn få gå på dagis om de andra va hemma o var magsjukt. Magsjuka smittar ju något enormt- och även om man inte visar symptom så kan ju detta ändras snabbt tyvärr! Det sprids ju som löpeld på dagis såfort nån åker på det dessvärre!

    Men detta är ju va ja tycker- vi tycker ju alla olika.
    Hoppas att dottern frisknar till snabbt och att den lilla dottern slipper magsjukan.

    ha en fin kväll
  5. Medlem sedan
    Nov 2013
    #3
    Jag håller fullständigt med dig!
    Är EN i familjen dålig i magsjuka, blir alla hemma. Den regeln har vi iaf Efter som det är så otroligt smittsamt.
  6. 3
    Jag håller fullständigt med dig!
    Är EN i familjen dålig i magsjuka, blir alla hemma. Den regeln har vi iaf Efter som det är så otroligt smittsamt.
  7. Medlem sedan
    Nov 2013
    #4
    Hej!

    Är EN i familjen dålig i magsjuka, blir alla hemma. Den regeln har vi iaf Efter som det är så otroligt smittsamt. Men alla är ju så klart olika och tänker/tycker olika.

    Hoppas skruttan kryar på sig nu! Kram
  8. 4
    Hej!

    Är EN i familjen dålig i magsjuka, blir alla hemma. Den regeln har vi iaf Efter som det är så otroligt smittsamt. Men alla är ju så klart olika och tänker/tycker olika.

    Hoppas skruttan kryar på sig nu! Kram
  9. Anonym
    #5
    Du har gjort fel!
    Man får inte lämna på förskolan när de går magsjuka i familjen. De är sååå smittsamt att ditt andra barn kanske tagit med de till förskolan fast hon inte har de eller visar symtom. Ofta så de sprids att föräldrar inte kan hålla hemma sina barn tillräckligt länge.
  10. 5
    Du har gjort fel!
    Man får inte lämna på förskolan när de går magsjuka i familjen. De är sååå smittsamt att ditt andra barn kanske tagit med de till förskolan fast hon inte har de eller visar symtom. Ofta så de sprids att föräldrar inte kan hålla hemma sina barn tillräckligt länge.
  11. Medlem sedan
    May 2011
    #6
    Det är så magsjuka sprids tyvärr
  12. 6
    Det är så magsjuka sprids tyvärr
  13. Anonym1
    #7
    Jag skulle hållt mitt dagisbarn hemma om min äldre hade magsjukan. Detta eftersom magsjukan är extremt smittsamt och lillan kan bära på det utan att det brutit ut på henne.
  14. 7
    Jag skulle hållt mitt dagisbarn hemma om min äldre hade magsjukan. Detta eftersom magsjukan är extremt smittsamt och lillan kan bära på det utan att det brutit ut på henne.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar