en liten kik
Marsbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    en liten kik

    Fick mig en oväntad titt på bebis i veckan. Va på SMVC och kollade hmm formen eftersom förra förlossning slutade med en trasig muskel och de ingen muskel man vill ska vara trasig. Skulle iaf göra en gyn koll för att se om de ev va klokare med ett kejsarsnitt denna gången. Gick igenom besiktningen och för säkerhet skull gjordes ett ul för att kolla så de inte va en bjässe där inne. Så va inte fallet så nu är de grönt för en vaginalförlossning hoppas slippa sugklockan denna gången men de är ju bebis som bestämmer.

    Va iaf skönt att få se på livet där inne och förstår nu smärtan i revben på högersida hehe och de ständiga trycket på blåsan bebis har lagt sig med huvudet neråt så nu tycker jag de kan komma snart eller nja jobbar ju 1 mån till sen är de fritt fram.
  2. 1
    en liten kik Fick mig en oväntad titt på bebis i veckan. Va på SMVC och kollade hmm formen eftersom förra förlossning slutade med en trasig muskel och de ingen muskel man vill ska vara trasig. Skulle iaf göra en gyn koll för att se om de ev va klokare med ett kejsarsnitt denna gången. Gick igenom besiktningen och för säkerhet skull gjordes ett ul för att kolla så de inte va en bjässe där inne. Så va inte fallet så nu är de grönt för en vaginalförlossning hoppas slippa sugklockan denna gången men de är ju bebis som bestämmer.

    Va iaf skönt att få se på livet där inne och förstår nu smärtan i revben på högersida hehe och de ständiga trycket på blåsan bebis har lagt sig med huvudet neråt så nu tycker jag de kan komma snart eller nja jobbar ju 1 mån till sen är de fritt fram.
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Vad skönt att allt såg bra ut och mysigt att få en liten titt!
  4. 2
    Vad skönt att allt såg bra ut och mysigt att få en liten titt!
  5. Medlem sedan
    Jul 2012
    #3
    Fick du använda sugklocka sist? Varför? Hur har det gått sen?

    var hos bm i torsdags och fick reda på att bebisen ligger fixerad men kikar upp i livmodern (fick oxå en liten titt). Detta sa hon kan leda till att huvudet kommer ut fel, inte bakhuvudet först och de kan behöva använda sugklocka. Blev sjukt nervös och livrädd för att det ska göra mer ont och att jag ska spricka fel...
  6. 3
    Fick du använda sugklocka sist? Varför? Hur har det gått sen?

    var hos bm i torsdags och fick reda på att bebisen ligger fixerad men kikar upp i livmodern (fick oxå en liten titt). Detta sa hon kan leda till att huvudet kommer ut fel, inte bakhuvudet först och de kan behöva använda sugklocka. Blev sjukt nervös och livrädd för att det ska göra mer ont och att jag ska spricka fel...
  7. Medlem sedan
    Oct 2010
    #4
    Själva öppningsfasen gick väldig fort sen när sonen skulle ut tog de liksom stopp jag kände väl inte krystvärkarna direkt heller när jag tänker efter. Så arbetet stannade liksom av och när hjärtljuden på sonen gick ner behövde de få ut han så fort som möjligt, de blev tre försök med sugklockan om han inte kommit på sista hade de blivit akut snitt.
  8. 4
    Själva öppningsfasen gick väldig fort sen när sonen skulle ut tog de liksom stopp jag kände väl inte krystvärkarna direkt heller när jag tänker efter. Så arbetet stannade liksom av och när hjärtljuden på sonen gick ner behövde de få ut han så fort som möjligt, de blev tre försök med sugklockan om han inte kommit på sista hade de blivit akut snitt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar