Gå över BF
Februaribarn 2014
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Gå över BF

    Idag har jag BF+6. Vet att man inte ska hänga upp sig på BF allt för mycket men nu börjar det bli riktigt jobbigt. Har verkligen inga tecken på att nåt skulle vara på gång heller. Magen har inte sjunkit. Bebisen inte fixerad. Har inte haft några sammandragningar, inga förvärkar. Ingen slempropp. Känns som att bebisen aldrig ska komma. Och nu börjar folk från föräldragruppen och gravidyogan som skulle ha efter mig få sina bebisar. Denna väntan är verkligen outhärdlig. Varit ledig 5 veckor nu, vet inte hur jag ska fördriva tiden längre. Lägenheten är skinande ren, har hela frysen full av bullar och sytt både amningskudde och babynest. Imorse vaknade jag och bara grät för att inget hänt. Och inte blir det ju bättre heller av allt tjat och alla frågor från omgivningen. Någon mer som går över tiden? Några tips på hur jag kan peppa mig själv att hålla humöret uppe? Eller kanske nån mirakelkur föratt få det att dra igång?
    Grattis till er som fått era bebisar.
  2. 1
    Gå över BF Idag har jag BF+6. Vet att man inte ska hänga upp sig på BF allt för mycket men nu börjar det bli riktigt jobbigt. Har verkligen inga tecken på att nåt skulle vara på gång heller. Magen har inte sjunkit. Bebisen inte fixerad. Har inte haft några sammandragningar, inga förvärkar. Ingen slempropp. Känns som att bebisen aldrig ska komma. Och nu börjar folk från föräldragruppen och gravidyogan som skulle ha efter mig få sina bebisar. Denna väntan är verkligen outhärdlig. Varit ledig 5 veckor nu, vet inte hur jag ska fördriva tiden längre. Lägenheten är skinande ren, har hela frysen full av bullar och sytt både amningskudde och babynest. Imorse vaknade jag och bara grät för att inget hänt. Och inte blir det ju bättre heller av allt tjat och alla frågor från omgivningen. Någon mer som går över tiden? Några tips på hur jag kan peppa mig själv att hålla humöret uppe? Eller kanske nån mirakelkur föratt få det att dra igång?
    Grattis till er som fått era bebisar.
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2

    Gå över BF

    Hoppas det börjar röra på sig snart för er! När blir man igångsatt där du bor? Jobbigt att vänta, man längtar ju rätt mycket efter sin bebis nu :-)
  4. 2
    Gå över BF Hoppas det börjar röra på sig snart för er! När blir man igångsatt där du bor? Jobbigt att vänta, man längtar ju rätt mycket efter sin bebis nu :-)
  5. Medlem sedan
    May 2010
    #3
    Jag förstår att det är frustrerande om du har varit ledig så länge. Det låter verkligen som att du är mer än redo.

    Jag gick över 6 dagar förra gången. Tyckte iofs att det var rätt skönt, eftersom jag jobbade ända fram till bf då. Men det var ju tungt och ont och jobbigt samtidigt. Jag gick på ett pass vattengympa, och sedan drog det igång. Vattengympan kanske inte var orsaken, men mitt tips är att du ser till att komma ut och göra någon aktivitet som du gillar, om inte annat för att få något annat att tänka på. Stress är inte bra (dessa tjatiga människor...), det kan till och med fördröja förlossningen ytterligare.
  6. 3
    Jag förstår att det är frustrerande om du har varit ledig så länge. Det låter verkligen som att du är mer än redo.

    Jag gick över 6 dagar förra gången. Tyckte iofs att det var rätt skönt, eftersom jag jobbade ända fram till bf då. Men det var ju tungt och ont och jobbigt samtidigt. Jag gick på ett pass vattengympa, och sedan drog det igång. Vattengympan kanske inte var orsaken, men mitt tips är att du ser till att komma ut och göra någon aktivitet som du gillar, om inte annat för att få något annat att tänka på. Stress är inte bra (dessa tjatiga människor...), det kan till och med fördröja förlossningen ytterligare.
  7. Medlem sedan
    Jun 2011
    #4
    Förstår verkligen hur långtråkigt det är att bara gå och vänta. Gick själv över 10 dagar, och det var inga tecken på att något var på gång förrän det verkligen var det tidig morgon +9 (då med kraftiga förvärkar var 4-5 min). Sen åkte jag in tidig morgon +10 (när jag haft förvärkar var 3-4 min ett par timmar) och bebisen kom bara 5 timmar senare.
    Vet att det är en liten tröst, men de där tio dagarna + eller - spelar ju ingen som helst roll nu i efterhand. Det är just i stunden det är en jobbig väntan, speciellt eftersom du varit hemma en längre tid redan.
    Blev ditt BF framflyttat vid UL i v 20? Det blev mitt ett par dagar.
    Önskar att det sätter igång snart om det inte redan gjort så =) hejja hejja
  8. 4
    Förstår verkligen hur långtråkigt det är att bara gå och vänta. Gick själv över 10 dagar, och det var inga tecken på att något var på gång förrän det verkligen var det tidig morgon +9 (då med kraftiga förvärkar var 4-5 min). Sen åkte jag in tidig morgon +10 (när jag haft förvärkar var 3-4 min ett par timmar) och bebisen kom bara 5 timmar senare.
    Vet att det är en liten tröst, men de där tio dagarna + eller - spelar ju ingen som helst roll nu i efterhand. Det är just i stunden det är en jobbig väntan, speciellt eftersom du varit hemma en längre tid redan.
    Blev ditt BF framflyttat vid UL i v 20? Det blev mitt ett par dagar.
    Önskar att det sätter igång snart om det inte redan gjort så =) hejja hejja
  9. Medlem sedan
    Aug 2013
    #5
    Tack för ert stöd!! Behövde inte vänta så länge till för i måndags BF+7 satte värkarna igång och 24 timmar senare var vår lilla pojke ute. Blev en ganska tuff förlossning men åh vad glada vi är nu. Han är så fin. 4140 g 51 cm. Är lyckligast i världen.. Hoppas ni mår bra alla.
  10. 5
    Tack för ert stöd!! Behövde inte vänta så länge till för i måndags BF+7 satte värkarna igång och 24 timmar senare var vår lilla pojke ute. Blev en ganska tuff förlossning men åh vad glada vi är nu. Han är så fin. 4140 g 51 cm. Är lyckligast i världen.. Hoppas ni mår bra alla.
  11. Medlem sedan
    May 2010
    #6
    Grattis, vad roligt!

    Jag närmar mig nu, BF-4 idag. Mina sista lediga dagar verkar dock frysa inne, eftersom dottern håller på att bli sjuk. Typiskt, dålig timing. Nästan så att jag hoppas på att gå över tiden, så att hon hinner pigga på sig.
  12. 6
    Grattis, vad roligt!

    Jag närmar mig nu, BF-4 idag. Mina sista lediga dagar verkar dock frysa inne, eftersom dottern håller på att bli sjuk. Typiskt, dålig timing. Nästan så att jag hoppas på att gå över tiden, så att hon hinner pigga på sig.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar