Hej, 2013 blev min dotter omhändertagen av soc 2 dagar efter födseln av någon väldigt konstig anledning som jag fortfarande inte kan förstå än idag, sköterskorna på bb tyckte att jag tog väl hand om min dotter o tyckte att ja var en väldigt kompetent mamma för min unga ålder o att ja kunde läsa min dotters signaler när hon va hungrig osv.

först innan jag fick träffa min advokat så trodde han att detta ärendet handlade om en tjej som var drogmissbrukare eller alkohol missbrukare o när han fick veta att så va inte fallet så blev han väldigt chockad över socialens beslut om att omhänderta min dotter.

för nån vecka sedan fick jag en ny advokat för min gamla skulle sluta o hon trodde också att ja va någon form av drog/alkohol missbrukare bara för att soc bara tagit min dotter utan någon som helst anledning.

Under tiden jag var gravid så flyttade ja ganska mycket då när ja lämnade min pojkvän så fick ja bo hos en kompis ettag men sedan skulle hon flytta o då va ja också tvungen att flytta.

Jag har aldrig höllt på med droger o dricker knappt ens alkohol, Men ja har haft ett trassligt liv, bott på barnhem,behandlingshem, ungdomsanstalt när ja var yngre, men spelar de någon roll nu? Ja har skött mig sen ja kom ut från mitt senaste behandlings hem aug 2011 så de ska väl inte ha någon betydelse nu?

Men min fråga är, vad måste man ha gjort för att socialen ska kunna ta ett sådant här beslut om att omplacera ett spädbarn enl LVU? o måste socialen se från nuläget i situationen eller får dom gå flera år tillbaks i tiden o se hur det tex var för ett år sedan eller fler år tillbaks kanske? får socialen neka mamma/barn hem?

Tacksam för svar// Jennifer