Nu får hon komma!
Marsbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Nu får hon komma!

    Nu räcker det nu får förlossningen gärna starta! Jag har betalat alla räkningarna, gjort i ordning allt för bebis (vagn, bäddat korg, tvättat kläder...), i princip tömt tvättkorgarna, skrivit schema till farmor så hon ska veta vad som gäller den/de dagar vi blir borta. Jag har hemskt ont av trycket nedåt som dessutom såklart orsakat värsta hemorrojderna Näe nu vill jag ha bebis istället för gravidmage! Två veckor till Bf....

    Hur ligger ni andra till i förberedelserna?
  2. 1
    Nu får hon komma! Nu räcker det nu får förlossningen gärna starta! Jag har betalat alla räkningarna, gjort i ordning allt för bebis (vagn, bäddat korg, tvättat kläder...), i princip tömt tvättkorgarna, skrivit schema till farmor så hon ska veta vad som gäller den/de dagar vi blir borta. Jag har hemskt ont av trycket nedåt som dessutom såklart orsakat värsta hemorrojderna Näe nu vill jag ha bebis istället för gravidmage! Två veckor till Bf....

    Hur ligger ni andra till i förberedelserna?
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Oj Jempos du verkar vara redo! Hoppas inte tvättkorgarna lyckas fyllas upp alltför mycket innan det är dags bara... själv har jag fyra veckor kvar och har en hel del tvätt och klädbestyr kvar. Och förlossningsförberedelser.
    Sista veckorna av en graviditet finns nog till för att även de mest gravidfrälsta ska få sig en reality check...jag har fått en sån otrolig klåda över hela kroppen, främst nattetid. Fick Tavegyl idag men när börjar det verka?! Klockan är 01, familjen sover och jag är klarvaken, sitter och kliar mig och sängen känns inte alls skön. Någon annan som har klåda? Jag blir galen snart. Fastar gör jag också, ska ta leverprover imorgon för att se hur det står till. Japp, glamour all the way. Äh jag behöver inte glamour, men en natts sömn vore nice.
  4. 2
    Oj Jempos du verkar vara redo! Hoppas inte tvättkorgarna lyckas fyllas upp alltför mycket innan det är dags bara... själv har jag fyra veckor kvar och har en hel del tvätt och klädbestyr kvar. Och förlossningsförberedelser.
    Sista veckorna av en graviditet finns nog till för att även de mest gravidfrälsta ska få sig en reality check...jag har fått en sån otrolig klåda över hela kroppen, främst nattetid. Fick Tavegyl idag men när börjar det verka?! Klockan är 01, familjen sover och jag är klarvaken, sitter och kliar mig och sängen känns inte alls skön. Någon annan som har klåda? Jag blir galen snart. Fastar gör jag också, ska ta leverprover imorgon för att se hur det står till. Japp, glamour all the way. Äh jag behöver inte glamour, men en natts sömn vore nice.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar