En son <3
Februaribarn 2014
  1. Medlem sedan
    May 2010
    #1

    En son <3

    Fredag 21/2 vid lunchtid gick vattnet. Inte mycket mer hände under dagen, förutom att jag jäktade runt och gjorde allt jag ville hinna med före förlossningen. Vi åkte till Östra Sjukhuset för undersökning och fick vattenavgång konstaterat. Vi fick välja mellan igångsättning nästa morgon, eller att avvakta upp till tre dagar att förlossningen skulle starta av sig själv. Vi valde att avvakta. Värkarna kom på kvällen och fortsatte med ca 10 minuter mellan under natten. Inte mycket sömn... Vi lunchtid på lördagen besökte vi Östra igen för CTG-kontroll, som ska göras varje dygn efter vattenavgång. De hade gott om plats på förlossningen, vilket är ovanligt, så de erbjöd oss inskrivning direkt även om det troligtvis var ett tag kvar. Vi skrev in oss och jag fick akupunktur som skulle stimulera värkarna. En timme senare friskade det i, med intervaller på 5 minuter. Vid midnatt lördag 22/2 föddes vår son. Jag tog mig igenom förlossningen med akupunktur, massage, avslappningsövningar och lustgas som smärtlindring. Ingen epidural, inget värkstimulerande, inga onödiga undersökningar. Navelsträngen klipptes först när pulsationerna upphört, inget syntocinon, moderkakan fick komma ut på naturlig väg, ingen K-vitaminspruta i barnet. Mina önskemål i förlossningsbrevet respekterades full ut och personalen var fantastisk. Vilken tur vi hade, som fick barn en dag då beläggningen var så låg på förlossningen på Östra! Och nu är vi hemma med en frisk och fin liten kille - lycka!!!
  2. 1
    En son <3 Fredag 21/2 vid lunchtid gick vattnet. Inte mycket mer hände under dagen, förutom att jag jäktade runt och gjorde allt jag ville hinna med före förlossningen. Vi åkte till Östra Sjukhuset för undersökning och fick vattenavgång konstaterat. Vi fick välja mellan igångsättning nästa morgon, eller att avvakta upp till tre dagar att förlossningen skulle starta av sig själv. Vi valde att avvakta. Värkarna kom på kvällen och fortsatte med ca 10 minuter mellan under natten. Inte mycket sömn... Vi lunchtid på lördagen besökte vi Östra igen för CTG-kontroll, som ska göras varje dygn efter vattenavgång. De hade gott om plats på förlossningen, vilket är ovanligt, så de erbjöd oss inskrivning direkt även om det troligtvis var ett tag kvar. Vi skrev in oss och jag fick akupunktur som skulle stimulera värkarna. En timme senare friskade det i, med intervaller på 5 minuter. Vid midnatt lördag 22/2 föddes vår son. Jag tog mig igenom förlossningen med akupunktur, massage, avslappningsövningar och lustgas som smärtlindring. Ingen epidural, inget värkstimulerande, inga onödiga undersökningar. Navelsträngen klipptes först när pulsationerna upphört, inget syntocinon, moderkakan fick komma ut på naturlig väg, ingen K-vitaminspruta i barnet. Mina önskemål i förlossningsbrevet respekterades full ut och personalen var fantastisk. Vilken tur vi hade, som fick barn en dag då beläggningen var så låg på förlossningen på Östra! Och nu är vi hemma med en frisk och fin liten kille - lycka!!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2013
    Redax
    #2
    Varmt Grattis!!!!!!!!!
    * Redaktionen på Allt för föräldrar *
    *Du följer väl oss på @alltforforaldrar och på FB? *
  4. 2
    Varmt Grattis!!!!!!!!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar