vuxen son lider av ensamhet
Psykisk ohälsa
  1. Anonym
    #1

    vuxen son lider av ensamhet

    Min 19-åriga son är helt ensam, inga vänner. Ensam har han varit sedan 12-års åldern. Han hade en kompis som barn, men de gled isär i femman. Sitter mest på sitt rum och funderar, ritar ibland, läser Wikipedia. Spelar inte spel, ingen idrott, äter dåligt (ensidig kost). Men har helt normala värden.
    Har fått AS diagnos som 14-åring. Men enligt BUP var det gränsfall, diagnosen skulle vara bra stöd i skolan. Kom in i specialklass på gymnasiet. Vantrivdes och hoppade av efter 3 terminer. Det var oerhört jobbigt för honom i AS-klassen då all utbildning gick i ultrarapid och han var störd av alla tics och läten i klassen. Normal klass funkade inte pga social fobi. Han testade folkhögskola men alla var så mycket äldre och han vågade inte ta för sig.
    Han har nu suttit inne på sitt rum sedan november, endast gått ut med oss i familjen. Han mår dåligt, jag mår dåligt och vet inte hur länge man ska orka oroa sig. Vi söker hjälp men det är så långa väntetider och stora krav på att han ska söka själv. Men han klarar inte av att ringa, jag är hans stöd i allt. Han har sagt att det hade varit enklare om han hade haft en svår sjukdom eller deformerad kropp...då hade man sett honom. Nu är han bara en osynlig varelse som mår dåligt.
    Han har fått medicinering men vågar inte börja äta pga biverkningar som han läst sig till. Jag tror att han kanske bör medicinera eftersom han lätt hamnar i depp. Nu är det väl lite ljusare eftersom vi går mot vår och sommar. Men det är tungt när det blir höst och julen har varit otroligt ångestladdad de senaste fem åren.
    Var hittar man unga/vuxna som levt i ensamhet och social fobi samt klarat sig ur detta mot ett normalt liv? Det skulle vara skönt och få råd.
  2. 1
    vuxen son lider av ensamhet Min 19-åriga son är helt ensam, inga vänner. Ensam har han varit sedan 12-års åldern. Han hade en kompis som barn, men de gled isär i femman. Sitter mest på sitt rum och funderar, ritar ibland, läser Wikipedia. Spelar inte spel, ingen idrott, äter dåligt (ensidig kost). Men har helt normala värden.
    Har fått AS diagnos som 14-åring. Men enligt BUP var det gränsfall, diagnosen skulle vara bra stöd i skolan. Kom in i specialklass på gymnasiet. Vantrivdes och hoppade av efter 3 terminer. Det var oerhört jobbigt för honom i AS-klassen då all utbildning gick i ultrarapid och han var störd av alla tics och läten i klassen. Normal klass funkade inte pga social fobi. Han testade folkhögskola men alla var så mycket äldre och han vågade inte ta för sig.
    Han har nu suttit inne på sitt rum sedan november, endast gått ut med oss i familjen. Han mår dåligt, jag mår dåligt och vet inte hur länge man ska orka oroa sig. Vi söker hjälp men det är så långa väntetider och stora krav på att han ska söka själv. Men han klarar inte av att ringa, jag är hans stöd i allt. Han har sagt att det hade varit enklare om han hade haft en svår sjukdom eller deformerad kropp...då hade man sett honom. Nu är han bara en osynlig varelse som mår dåligt.
    Han har fått medicinering men vågar inte börja äta pga biverkningar som han läst sig till. Jag tror att han kanske bör medicinera eftersom han lätt hamnar i depp. Nu är det väl lite ljusare eftersom vi går mot vår och sommar. Men det är tungt när det blir höst och julen har varit otroligt ångestladdad de senaste fem åren.
    Var hittar man unga/vuxna som levt i ensamhet och social fobi samt klarat sig ur detta mot ett normalt liv? Det skulle vara skönt och få råd.
  3. Medlem sedan
    Jun 2012
    #2
    Han måste ta sina mediciner anser jag.
    Biverkningar låter många gånger värre än vad de är.

    vilka mediciner har han blivit ordinerad?

    Får han rätt medicinering ,då kommer den sociala fobin garanterat bli bättre.

    Det måste vara hemskt att se sitt barn må dåligt.
  4. 2
    Han måste ta sina mediciner anser jag.
    Biverkningar låter många gånger värre än vad de är.

    vilka mediciner har han blivit ordinerad?

    Får han rätt medicinering ,då kommer den sociala fobin garanterat bli bättre.

    Det måste vara hemskt att se sitt barn må dåligt.
  5. Anonym
    #3
    Hoppas ni kan motivera er son att få kbt terapi. Jag vill också varmt rekommendera hypnos. Om han är bra på engelska finns det en webbsida döär du kan köpa hypnosterapi för ganska billig peng. Hypnosisdownloads.com
  6. 3
    Hoppas ni kan motivera er son att få kbt terapi. Jag vill också varmt rekommendera hypnos. Om han är bra på engelska finns det en webbsida döär du kan köpa hypnosterapi för ganska billig peng. Hypnosisdownloads.com
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar