Bebisnamn
Julibarn 2014
  1. Hjärtapåsnöre
    #1

    Bebisnamn

    Mina småtjejer har helt snöat in på detta med bebis och det görs presenter och ska städas inför bebis, har försökt få dem att förstå att det först är i sommar men det fungerar sådär...

    Men igår som kom näst äldsta hem och frågade vad bebis skulle heta, för annars hade hon några förslag. Förslag som visade sig vara Hjärta, Stjärna eller Blomma. Jaha frågade jag kan man verkligen heta det tror du?

    Jamenvisst svarade lillasyster, man kan ju heta Sten...

    HaHa så en liten Blomma Hjärtegull kanske är gångbart?

    Annars känns det som vi gjort slut på alla bra tjejnamn med 3 tjejer redan - så man kanske skulle gå all in och ta något väldigt annorlunda :-)
  2. 1
    Bebisnamn Mina småtjejer har helt snöat in på detta med bebis och det görs presenter och ska städas inför bebis, har försökt få dem att förstå att det först är i sommar men det fungerar sådär...

    Men igår som kom näst äldsta hem och frågade vad bebis skulle heta, för annars hade hon några förslag. Förslag som visade sig vara Hjärta, Stjärna eller Blomma. Jaha frågade jag kan man verkligen heta det tror du?

    Jamenvisst svarade lillasyster, man kan ju heta Sten...

    HaHa så en liten Blomma Hjärtegull kanske är gångbart?

    Annars känns det som vi gjort slut på alla bra tjejnamn med 3 tjejer redan - så man kanske skulle gå all in och ta något väldigt annorlunda :-)
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Vi är väldigt dåliga på namn.. Min son heter Abraham, och det kom vi på ca 2 veckor innan han föddes.

    Och nu när vi väntar nr. 2 så har vi samma problem. De namn som har kommit upp är Isabel om det är en flicka och Bastian om det är en pojke.
  4. 2
    Vi är väldigt dåliga på namn.. Min son heter Abraham, och det kom vi på ca 2 veckor innan han föddes.

    Och nu när vi väntar nr. 2 så har vi samma problem. De namn som har kommit upp är Isabel om det är en flicka och Bastian om det är en pojke.
  5. Medlem sedan
    Feb 2014
    #3
    Vi har bestämt ett namn.
    Det är annorlunda.

    Men namn är verkligen svårt.

    http://http://blogg.alltforforaldrar.se/majken
  6. 3
    Vi har bestämt ett namn.
    Det är annorlunda.

    Men namn är verkligen svårt.

    http://http://blogg.alltforforaldrar.se/majken
  7. Hjärtapåsnöre
    #4
    Namn är klurigt helt enkelt det måste passa båda två och så har man så mycket associationer till namn.

    Med 2:an så ploppade hennes namn bara upp på förlossningen :-)

    Diskuterade detta på lunchen, kanske är tur att skatteverket inte har en slumpgenerator för namn om man inte kommer på ett eget :-)
  8. 4
    Namn är klurigt helt enkelt det måste passa båda två och så har man så mycket associationer till namn.

    Med 2:an så ploppade hennes namn bara upp på förlossningen :-)

    Diskuterade detta på lunchen, kanske är tur att skatteverket inte har en slumpgenerator för namn om man inte kommer på ett eget :-)
  9. Hjärtapåsnöre
    #5
    Men vad kul att ha hittat ett som ni har fastnat för :-) Då är det en sak mindre för er att fundera över helt enkelt!
  10. 5
    Men vad kul att ha hittat ett som ni har fastnat för :-) Då är det en sak mindre för er att fundera över helt enkelt!
  11. Medlem sedan
    Feb 2014
    #6
    Ja men precis.
    Sen ska folk runt om ha åsikter, det hände faktiskt i går hos svärföräldrarna.
    Och någon stans blev jag då osäker på om sambon verkligen gillar namnet vi valt.

    Men för mig är det självklart. Haha
    Sen kan ju vad som helst hända när barnet finns på utsidan. Kanske inte alls ser ut som en sådan.

    http://blogg.alltforforaldrar.se/majken/
  12. 6
    Ja men precis.
    Sen ska folk runt om ha åsikter, det hände faktiskt i går hos svärföräldrarna.
    Och någon stans blev jag då osäker på om sambon verkligen gillar namnet vi valt.

    Men för mig är det självklart. Haha
    Sen kan ju vad som helst hända när barnet finns på utsidan. Kanske inte alls ser ut som en sådan.

    http://blogg.alltforforaldrar.se/majken/
  13. Hjärtapåsnöre
    #7
    Ja du andras åsikter... när min äldsta föddes så värkte vi fram ett namn efter en vecka. Stor släktträff och alla tittade misstroget på oss när vi presenterade namnet.. Nu 15 år senare är det dock ingen som ens funderar över det :-) så det går över

    När andra föddes hade vi en lång namnlista, men nej hon såg inte ut så alls... och är på förlossningen ploppade et helt nytt namn upp

    Trean hade ett namn långt innan hon blev till å hon har fått växa i sitt namn.
  14. 7
    Ja du andras åsikter... när min äldsta föddes så värkte vi fram ett namn efter en vecka. Stor släktträff och alla tittade misstroget på oss när vi presenterade namnet.. Nu 15 år senare är det dock ingen som ens funderar över det :-) så det går över

    När andra föddes hade vi en lång namnlista, men nej hon såg inte ut så alls... och är på förlossningen ploppade et helt nytt namn upp

    Trean hade ett namn långt innan hon blev till å hon har fått växa i sitt namn.
  15. Medlem sedan
    Jul 2012
    #8
    Japp, alla har sina åsikter, men vi har ett bra namn som vi kommer att ha till lillkillen. vi kör på skådis temat :-) några unika namn som ett motto. sen kommer alla med sina skrockfulla kommentarer.. att man inte ska köpa några kläder innan barnet kommer vilket betyder otur.. att man inte ska planera något eller ens ta reda på könet osv.. men jag har slagit dövörat till..
  16. 8
    Japp, alla har sina åsikter, men vi har ett bra namn som vi kommer att ha till lillkillen. vi kör på skådis temat :-) några unika namn som ett motto. sen kommer alla med sina skrockfulla kommentarer.. att man inte ska köpa några kläder innan barnet kommer vilket betyder otur.. att man inte ska planera något eller ens ta reda på könet osv.. men jag har slagit dövörat till..
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar