matångest
Kost - & träningsexperten
  1. Anonym
    #1

    matångest

    Hej, jag födde barn för tre veckor sedan. Jag tycker det är såååå svårt att äta rätt. Jag vill bara äta godis å har fortfarande kravings från graviditeten. Har du några bra mattips? Jag får sån ångest att jag bara äter skit... Vart ska jag börja? suck
    tack...
  2. 1
    matångest Hej, jag födde barn för tre veckor sedan. Jag tycker det är såååå svårt att äta rätt. Jag vill bara äta godis å har fortfarande kravings från graviditeten. Har du några bra mattips? Jag får sån ångest att jag bara äter skit... Vart ska jag börja? suck
    tack...
  3. Medlem sedan
    Feb 2014
    Expert
    #2
    Hej!
    Tänk på att du ska äta 3 ordentliga måltider varje dag och 2 mellanmål. En bra frukost med både macka och fil/yoghurt/gröt, gärna en frukt/bär och ägg. Sedan en ordentlig lunch/middag med halva tallriken grönsaker och bra mellanmål däremellan. Tänk grönsaker, magert protein och ät dig mätt på bra mat. Då minskar suget.
  4. 2
    Hej!
    Tänk på att du ska äta 3 ordentliga måltider varje dag och 2 mellanmål. En bra frukost med både macka och fil/yoghurt/gröt, gärna en frukt/bär och ägg. Sedan en ordentlig lunch/middag med halva tallriken grönsaker och bra mellanmål däremellan. Tänk grönsaker, magert protein och ät dig mätt på bra mat. Då minskar suget.
  5. Medlem sedan
    Feb 2014
    Expert
    #3
    Citat Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
    Hej, jag födde barn för tre veckor sedan. Jag tycker det är såååå svårt att äta rätt. Jag vill bara äta godis å har fortfarande kravings från graviditeten. Har du några bra mattips? Jag får sån ångest att jag bara äter skit... Vart ska jag börja? suck
    tack...
    Hej!
    Tänk på att du ska äta 3 ordentliga måltider varje dag och 2 mellanmål. En bra frukost med både macka och fil/yoghurt/gröt, gärna en frukt/bär och ägg. Sedan en ordentlig lunch/middag med halva tallriken grönsaker och bra mellanmål däremellan. Tänk grönsaker, magert protein och ät dig mätt på bra mat. Då minskar suget.
  6. 3
    Citat Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
    Hej, jag födde barn för tre veckor sedan. Jag tycker det är såååå svårt att äta rätt. Jag vill bara äta godis å har fortfarande kravings från graviditeten. Har du några bra mattips? Jag får sån ångest att jag bara äter skit... Vart ska jag börja? suck
    tack...
    Hej!
    Tänk på att du ska äta 3 ordentliga måltider varje dag och 2 mellanmål. En bra frukost med både macka och fil/yoghurt/gröt, gärna en frukt/bär och ägg. Sedan en ordentlig lunch/middag med halva tallriken grönsaker och bra mellanmål däremellan. Tänk grönsaker, magert protein och ät dig mätt på bra mat. Då minskar suget.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar