Inge rörelse än..
Julibarn 2014
  1. Anonym
    #1

    Inge rörelse än..

    Börjar bli orolig är i vecka 22+6 och inte känt av nå rörelse i magen än.. När vi lyssna på hjärtat så verka allt va bra.. Är det fler än jag som inte har känt av nått än???
  2. 1
    Inge rörelse än.. Börjar bli orolig är i vecka 22+6 och inte känt av nå rörelse i magen än.. När vi lyssna på hjärtat så verka allt va bra.. Är det fler än jag som inte har känt av nått än???
  3. Medlem sedan
    Feb 2014
    #2
    Jag var och lyssnade på hjärtat för några veckor sedan, allt lät bra.
    Senare blev jag sjuk och låg stilla men kände inte nåra rörelser, då hade jag ändå känt av rörelser.
    Ringde akuten och dom sa att jag skulle börja med att dricka riktigt kall drick och gärna någon med mycket bubblor i för att sedan "busa" och "bolla" med magen.
    Kanske något du kan pröva?


    --------
    http://blogg.alltforforaldrar.se/majken/
  4. 2
    Jag var och lyssnade på hjärtat för några veckor sedan, allt lät bra.
    Senare blev jag sjuk och låg stilla men kände inte nåra rörelser, då hade jag ändå känt av rörelser.
    Ringde akuten och dom sa att jag skulle börja med att dricka riktigt kall drick och gärna någon med mycket bubblor i för att sedan "busa" och "bolla" med magen.
    Kanske något du kan pröva?


    --------
    http://blogg.alltforforaldrar.se/majken/
  5. hjärtapåsnöre
    #3
    Min har buffat på ett tag nu, men så är det min 4:e så jag kanske vet lite vad det är jag ska känna.

    När lyssnade du på hjärtat? Tog du upp din fundering då?

    Förutom Majkens tips, som brukar få igång minimonstret så tänker jag såhär - du är inte stressad? Finns det tider under dagen då du hinner sitta ner och känna efter?

    Minimonstret brukar göra sig påmind en liten stund efter att jag har ätit och sedan när jag sjunker ner i soffan när barnen är nattade.

    Är du orolig så ring bm och rådfråga!
  6. 3
    Min har buffat på ett tag nu, men så är det min 4:e så jag kanske vet lite vad det är jag ska känna.

    När lyssnade du på hjärtat? Tog du upp din fundering då?

    Förutom Majkens tips, som brukar få igång minimonstret så tänker jag såhär - du är inte stressad? Finns det tider under dagen då du hinner sitta ner och känna efter?

    Minimonstret brukar göra sig påmind en liten stund efter att jag har ätit och sedan när jag sjunker ner i soffan när barnen är nattade.

    Är du orolig så ring bm och rådfråga!
  7. Medlem sedan
    Sep 2011
    #4
    Första kände jag först i v 25 eller 26,, riktigt tråkigt, men när jag kände då så syndes de även på magen direkt :P hade moderkakan i framvägg, har jag även denna gång men känt tidigare men är nog att de är andra graviditeten, be om en kontroll annars med ul, eller så avvaktar du tror nog de kommer
  8. 4
    Första kände jag först i v 25 eller 26,, riktigt tråkigt, men när jag kände då så syndes de även på magen direkt :P hade moderkakan i framvägg, har jag även denna gång men känt tidigare men är nog att de är andra graviditeten, be om en kontroll annars med ul, eller så avvaktar du tror nog de kommer
  9. Medlem sedan
    Jul 2012
    #5
    Jag har också märkt att när jag har varit stressad på jobbet så är lillkillen i magen väldigt lugn. Sen när jag sätter mig ner och tar en paus så börjar han röra på sig. Var orolig en dag och då ringde jag in och kom in för att kolla på ultraljudet och hjärtljuden för säkerhets skull och det var då jag upptäckte att jag har varit mer stressad helt enkelt.
  10. 5
    Jag har också märkt att när jag har varit stressad på jobbet så är lillkillen i magen väldigt lugn. Sen när jag sätter mig ner och tar en paus så börjar han röra på sig. Var orolig en dag och då ringde jag in och kom in för att kolla på ultraljudet och hjärtljuden för säkerhets skull och det var då jag upptäckte att jag har varit mer stressad helt enkelt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar