Köra eget företag
Karriärscoachen
  1. Anonym
    #1

    Köra eget företag

    Hej!

    Vad tycker en arbetsgivare normalt om att man har kört eget företag. Är det positivt på ens CV?

    Mvh En som undrar
  2. 1
    Köra eget företag Hej!

    Vad tycker en arbetsgivare normalt om att man har kört eget företag. Är det positivt på ens CV?

    Mvh En som undrar
  3. Medlem sedan
    Mar 2014
    Expert
    #2

    Alltid bra med livserfarenhet

    Hej, det är alltid bra med erfarenhet från olika perspektiv. Att ha drivit eget företag ger en många erfarenheter och lärdomar. Ofta kan arbetsgivaren fråga varför man valt att bedriva eller avsluta ett eget företag. Men jag ser det enbart som en positiv merit - så länge man har svar på varför man slutat eller valt att lämna det egna företaget.

    Det är väldigt vanligt idag att driva egna företag eller hobbies som utvecklats till mindre företag, och som format en som människa, sådant är en god merit.

    Så jag skulle absolut ta med det i ett cv, beroende såklart på vad utgången och tanken med företaget varit. Samt att man får vara beredd på frågan vid en eventuell intervju.

    Lycka till!
  4. 2
    Alltid bra med livserfarenhet Hej, det är alltid bra med erfarenhet från olika perspektiv. Att ha drivit eget företag ger en många erfarenheter och lärdomar. Ofta kan arbetsgivaren fråga varför man valt att bedriva eller avsluta ett eget företag. Men jag ser det enbart som en positiv merit - så länge man har svar på varför man slutat eller valt att lämna det egna företaget.

    Det är väldigt vanligt idag att driva egna företag eller hobbies som utvecklats till mindre företag, och som format en som människa, sådant är en god merit.

    Så jag skulle absolut ta med det i ett cv, beroende såklart på vad utgången och tanken med företaget varit. Samt att man får vara beredd på frågan vid en eventuell intervju.

    Lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar