gravid direkt efter MF
Missfall
  1. Medlem sedan
    Dec 2013
    #1

    gravid direkt efter MF

    Är super glad för att vara gravid igen men som alla andra här inne livrädd för att få missfall igen!
    Jag hade MF den 6 feb och fick aldrig någon mens emellan.
    Det som oroar mig mest är ifall risken för MF ökar om man inte har en mens emellan som gyn brukar rekommendera. Hur har det var för er andra?

    Men det är ändå så härligt att vara gravid igen och så snabbt eftersom vi innan MF har försökt i ca 7 månader.
  2. 1
    gravid direkt efter MF Är super glad för att vara gravid igen men som alla andra här inne livrädd för att få missfall igen!
    Jag hade MF den 6 feb och fick aldrig någon mens emellan.
    Det som oroar mig mest är ifall risken för MF ökar om man inte har en mens emellan som gyn brukar rekommendera. Hur har det var för er andra?

    Men det är ändå så härligt att vara gravid igen och så snabbt eftersom vi innan MF har försökt i ca 7 månader.
  3. Medlem sedan
    Nov 2013
    #2
    Grattis! Jag plussade själv nyligen. Jag förstår hur du känner. Jag tror inte det ska påverka missfalls risken. Det är väll bara att det blir svårt att beräkna födseln. Själv hade jag en mens imellan då jag behövde tid på att läka lite psykiskt. Hur mår du nu?
  4. 2
    Grattis! Jag plussade själv nyligen. Jag förstår hur du känner. Jag tror inte det ska påverka missfalls risken. Det är väll bara att det blir svårt att beräkna födseln. Själv hade jag en mens imellan då jag behövde tid på att läka lite psykiskt. Hur mår du nu?
  5. Medlem sedan
    Dec 2013
    #3

    gravid direkt efter MF

    jo jag mår bra trött som attan bara men det hör ju till :-) är fortfarande rädd för mf men tänker inte alls lika mycket på det nu som för en vecka sen. Är nu i vecka 7+6 och fick förra gången mf i v.5 inte för att det är något garanti men det känns skönt att klarat det så här långt. längtar tills inskrivningen om 2,5 veckor och hoppas att jag kan tjata till mig ett vul.
  6. 3
    gravid direkt efter MF jo jag mår bra trött som attan bara men det hör ju till :-) är fortfarande rädd för mf men tänker inte alls lika mycket på det nu som för en vecka sen. Är nu i vecka 7+6 och fick förra gången mf i v.5 inte för att det är något garanti men det känns skönt att klarat det så här långt. längtar tills inskrivningen om 2,5 veckor och hoppas att jag kan tjata till mig ett vul.
  7. Nr 4/15
    #4
    Håller tummarna <3
  8. 4
    Håller tummarna <3
  9. Medlem sedan
    Dec 2013
    #5
    Hej Enya86! Kul att det tog sig så fort igen för dig! Jag är ju i samma situation som dig, med missfall på julafton, och sedan gravid igen direkt och nu i vecka 19. När jag pratade med läkaren på gynakuten menade hon att det är obetydligt högre risker att få missfall igen bara för att man blir gravid direkt igen utan mens. Det handlar mer om att man ska orka samt att det är lättare att räkna på när den blev till. Men vid tidiga missfall tror jag iaf att kroppen orkar. Hur går det för dig nu, har du varit på något ultraljud?
  10. 5
    Hej Enya86! Kul att det tog sig så fort igen för dig! Jag är ju i samma situation som dig, med missfall på julafton, och sedan gravid igen direkt och nu i vecka 19. När jag pratade med läkaren på gynakuten menade hon att det är obetydligt högre risker att få missfall igen bara för att man blir gravid direkt igen utan mens. Det handlar mer om att man ska orka samt att det är lättare att räkna på när den blev till. Men vid tidiga missfall tror jag iaf att kroppen orkar. Hur går det för dig nu, har du varit på något ultraljud?
  11. Medlem sedan
    May 2015
    #6
    Hejhej!
    Är också gravid med BF oktober 2015. Läs gärna min blogg på http://frutiensuurytz.vimedbarn.se/
    Där skriver jag allt om mina känslor och upplevelser kring graviditeten


  12. 6
    Hejhej!
    Är också gravid med BF oktober 2015. Läs gärna min blogg på http://frutiensuurytz.vimedbarn.se/
    Där skriver jag allt om mina känslor och upplevelser kring graviditeten


Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar