Gravid. Bryta påskfastan?
Föräldraskap - kristen
  1. Anonym
    #1

    Gravid. Bryta påskfastan?

    Idag testade jag positivt! Gud har välsignat mig med ett 5 barn om allt går vägen (vecka 6 nu). Jag har fastat inför påskfirandet nu i flera veckor men vet inte om jag nu bör bryta fastan? Hur hade ni gjort? Jag äter samma kost som en vegan och försöker verkligen ersätta kött med baljväxter. Det är ju bara 2 veckor kvar på fastan....inte kan det väl vara skadligt på lilla fröet som växer i mig?
  2. 1
    Gravid. Bryta påskfastan? Idag testade jag positivt! Gud har välsignat mig med ett 5 barn om allt går vägen (vecka 6 nu). Jag har fastat inför påskfirandet nu i flera veckor men vet inte om jag nu bör bryta fastan? Hur hade ni gjort? Jag äter samma kost som en vegan och försöker verkligen ersätta kött med baljväxter. Det är ju bara 2 veckor kvar på fastan....inte kan det väl vara skadligt på lilla fröet som växer i mig?
  3. Anonym
    #2
    Jag tror inte att det är skadligt, så länge dina värden är okej. Det finns ju kvinnor som levt som veganer länge och klarat sina graviditeter bra. Tyvärr är det inte så hög aktivitet härinne, men ställ frågan på "Hälsosamt liv". Det kanske finns någon där som har ett bra svar. Om du inte får svar härifrån, vill säga.

    http://www.alltforforaldrar.se/snack...%E4lsosamt-liv
  4. 2
    Jag tror inte att det är skadligt, så länge dina värden är okej. Det finns ju kvinnor som levt som veganer länge och klarat sina graviditeter bra. Tyvärr är det inte så hög aktivitet härinne, men ställ frågan på "Hälsosamt liv". Det kanske finns någon där som har ett bra svar. Om du inte får svar härifrån, vill säga.

    http://www.alltforforaldrar.se/snack...%E4lsosamt-liv
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    Personligen tror jag inte det är någon fara, komplettera med gravidvitaminer och kanske lite extra järn. Du kan ju äta tofu också. Men många mår ju illa i början och kan inte äta ordentligt alls och då säger man ju att barnet tar det den behöver. Själv klarar jag inte att fasta när jag är gravid men det är ju upp till var och en och har du klarat det så här långt borde två veckor till ju funka. Lycka till och grattis.
  6. 3
    Personligen tror jag inte det är någon fara, komplettera med gravidvitaminer och kanske lite extra järn. Du kan ju äta tofu också. Men många mår ju illa i början och kan inte äta ordentligt alls och då säger man ju att barnet tar det den behöver. Själv klarar jag inte att fasta när jag är gravid men det är ju upp till var och en och har du klarat det så här långt borde två veckor till ju funka. Lycka till och grattis.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar