Ingen OB?
Mammasnack
  1. Anonym
    #1

    Ingen OB?

    Jag jobbar för ett event företag och har schemalagt arbete. Långfredag samt annandag påsk. Enligt arbetsgivaren så får vi ingen OB alls under dessa dagar fast vi arbetar 8 timmar per pass...
    känns ju lite si så där faktiskt... Är liksom 36år och jobbar utan OB, utnyttjande känns det som. Eller får de göra så här?
    jag har kontrakt på 6 månader som jag är anställd med schemalagd arbetstid och dagar.
  2. 1
    Ingen OB? Jag jobbar för ett event företag och har schemalagt arbete. Långfredag samt annandag påsk. Enligt arbetsgivaren så får vi ingen OB alls under dessa dagar fast vi arbetar 8 timmar per pass...
    känns ju lite si så där faktiskt... Är liksom 36år och jobbar utan OB, utnyttjande känns det som. Eller får de göra så här?
    jag har kontrakt på 6 månader som jag är anställd med schemalagd arbetstid och dagar.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Kolla upp ditt avtal eller prata med facket, för har du riktig otur så har de ett speciellt avtal.

    Jag jobbar inom vården och vi har storhelg denna helgen.
  4. 2
    Kolla upp ditt avtal eller prata med facket, för har du riktig otur så har de ett speciellt avtal.

    Jag jobbar inom vården och vi har storhelg denna helgen.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar