en fråga om magen
Septemberbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    en fråga om magen

    Så många veckor kvar tills nästa BMbesök, så jag tänkte jag kunde fråga här. Det är inget som oroar mig, undrar bara lite om anatomin.
    Jag upptäckte det hela när jag duschade, stod upp och lutade mig bakåt med överkroppen samtidigt tittade jag på magen. Och det liksom sköts ut en ås?! Denna ås går lodrätt från bröstkorg ner förbi navel. Naveln flög också ut. Såg väldigt lustigt ut. Varför gör det så? Har magmusklerna redan delat upp sig och liksom släpper förbi allt innanför? Fattar inte riktigt.
  2. 1
    en fråga om magen Så många veckor kvar tills nästa BMbesök, så jag tänkte jag kunde fråga här. Det är inget som oroar mig, undrar bara lite om anatomin.
    Jag upptäckte det hela när jag duschade, stod upp och lutade mig bakåt med överkroppen samtidigt tittade jag på magen. Och det liksom sköts ut en ås?! Denna ås går lodrätt från bröstkorg ner förbi navel. Naveln flög också ut. Såg väldigt lustigt ut. Varför gör det så? Har magmusklerna redan delat upp sig och liksom släpper förbi allt innanför? Fattar inte riktigt.
  3. Medlem sedan
    Sep 2008
    #2
    Haha, vilken rolig observation! Jag har verkligen ingen aning, jag vet ju bara att ibland blir det som en "ås" när bäbis vänder ryggen/rumpan åt det hållet.
    Min mage är alltid sne åt ena eller andra hållet, det är sällan den är rund och fin utan den putar åt alla möjliga håll...

    Försök att komma ihåg fråga när du träffar BM nästa gång!
  4. 2
    Haha, vilken rolig observation! Jag har verkligen ingen aning, jag vet ju bara att ibland blir det som en "ås" när bäbis vänder ryggen/rumpan åt det hållet.
    Min mage är alltid sne åt ena eller andra hållet, det är sällan den är rund och fin utan den putar åt alla möjliga håll...

    Försök att komma ihåg fråga när du träffar BM nästa gång!
  5. Anonym
    #3
    Det låter som bebisens position nu med magmuskler mer åt sidan. Mår du bra så är det säkert inget konstigt. annars kan du alltid ringa MVC.
  6. 3
    Det låter som bebisens position nu med magmuskler mer åt sidan. Mår du bra så är det säkert inget konstigt. annars kan du alltid ringa MVC.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Jag tror definitivt att det är magmusklerna som delat sig. Jag har så också.
  8. 4
    Jag tror definitivt att det är magmusklerna som delat sig. Jag har så också.
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Jag är betydligt längre (v 36) men jag får väldigt spetsig mage när jag lutar mig aningen bakåt i duchen eller när jag borstar håret, så det är säkert magmusklerna som redan delat sig i ditt fall med...
  10. 5
    Jag är betydligt längre (v 36) men jag får väldigt spetsig mage när jag lutar mig aningen bakåt i duchen eller när jag borstar håret, så det är säkert magmusklerna som redan delat sig i ditt fall med...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar