Sudentexamen
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Sudentexamen

    Någon mer som har en blivande student hemma? Hur gör ni med alla förberedelser? Jag känner mig lite handfallen. Det kommer hem reklam om plakat och annat. Vi vill ju hålla det på rimlig nivå och dottern verkar tycka det är OK. Men ett plakat ska vi väl ha och så ska vi skicka inbjudningskort till studentmottagning som vi ska ha här hemma. Men var beställer man lämpligast ett studentplakat och var hittar man inbjudningskort som inte kostar skjortan?
    Tacksam för all tips!
  2. 1
    Sudentexamen Någon mer som har en blivande student hemma? Hur gör ni med alla förberedelser? Jag känner mig lite handfallen. Det kommer hem reklam om plakat och annat. Vi vill ju hålla det på rimlig nivå och dottern verkar tycka det är OK. Men ett plakat ska vi väl ha och så ska vi skicka inbjudningskort till studentmottagning som vi ska ha här hemma. Men var beställer man lämpligast ett studentplakat och var hittar man inbjudningskort som inte kostar skjortan?
    Tacksam för all tips!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    Plakat kan ju vara roligt att ha! Det brukar finnas en massa lokala företag som kan göra detta. Inbjudningskort till mottagning - gör egna! T ex köp lite tjockare papper på pappers-/bokhandeln och klipp till lagom stora "dubbla kort". Det kan vara svårt att använda tjockt papper i en enkel skrivare så då kan man skriva ut ett tunt papper och klistra in det i det tjocka.

    Annars gäller det planera och förbereda.

    Jag fixade 50-årsfirande för min make för snart 2 år sedan. Vi hade 30 gäster på söndagen och lika många på måndagen.

    Snart har vi en konfirmand som ska firas. Vi räknar med drygt 30 gäster så vi hoppas på uppehåll och hyfsat varmt :-)

    Försök att hitta någon som kan vara kökshjälp, det underlättar. På makens dag hade vi det ena dagen, men inte den andra - vilken skillnad!
  4. 2
    Plakat kan ju vara roligt att ha! Det brukar finnas en massa lokala företag som kan göra detta. Inbjudningskort till mottagning - gör egna! T ex köp lite tjockare papper på pappers-/bokhandeln och klipp till lagom stora "dubbla kort". Det kan vara svårt att använda tjockt papper i en enkel skrivare så då kan man skriva ut ett tunt papper och klistra in det i det tjocka.

    Annars gäller det planera och förbereda.

    Jag fixade 50-årsfirande för min make för snart 2 år sedan. Vi hade 30 gäster på söndagen och lika många på måndagen.

    Snart har vi en konfirmand som ska firas. Vi räknar med drygt 30 gäster så vi hoppas på uppehåll och hyfsat varmt :-)

    Försök att hitta någon som kan vara kökshjälp, det underlättar. På makens dag hade vi det ena dagen, men inte den andra - vilken skillnad!
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Tack för tipsen!
  6. 3
    Tack för tipsen!
  7. Medlem sedan
    Jun 2012
    #4
    Önskefoto har vi beställt plakat från.
    Tror de har tre olika prisalternativ att välja mellan.
    De har även bra priser på inbjudningskort.
  8. 4
    Önskefoto har vi beställt plakat från.
    Tror de har tre olika prisalternativ att välja mellan.
    De har även bra priser på inbjudningskort.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar