Äl/mens efter förlossning?
Mammasnack
  1. Vill ha ett syskon
    #1

    Äl/mens efter förlossning?

    Hej! Jag har en dotter som fyller ett år nästa vecka men jag har fortfarande inte fått igång kroppen. Har gjort flera grav.tester och några äl.tester och alla har varit negativa.. Ingen mens har dykt upp och jag fattar inte hur länge det ska behöva dröja!? Vet att det kan variera väldigt mycket och alla säger olika om det har med amning att göra eller ej. Själv ammar jag fortfarande någon enstaka gång på natten men det kommer knappt något. Har inte gått på något preventivmedel sen långt innan graviditeten. Åh, vill ju ha ett syskon nu!
    Jag är iaf nyfiken på att höra hur det var för er! Hur lång tid efter förlossingen fick ni första mensen (eller blev gravida igen för den delen)? Ammade ni? Hur länge isåfall och kan ni se någon koppling mellan amningen och ägglossning/mens?
  2. 1
    Äl/mens efter förlossning? Hej! Jag har en dotter som fyller ett år nästa vecka men jag har fortfarande inte fått igång kroppen. Har gjort flera grav.tester och några äl.tester och alla har varit negativa.. Ingen mens har dykt upp och jag fattar inte hur länge det ska behöva dröja!? Vet att det kan variera väldigt mycket och alla säger olika om det har med amning att göra eller ej. Själv ammar jag fortfarande någon enstaka gång på natten men det kommer knappt något. Har inte gått på något preventivmedel sen långt innan graviditeten. Åh, vill ju ha ett syskon nu!
    Jag är iaf nyfiken på att höra hur det var för er! Hur lång tid efter förlossingen fick ni första mensen (eller blev gravida igen för den delen)? Ammade ni? Hur länge isåfall och kan ni se någon koppling mellan amningen och ägglossning/mens?
  3. Anonym
    #2
    Min amning krånglade men jag försökt desamma till bebis var 3 mån, efter ett 19-tal fruktansvärt smärtsamma mjölstockningar gav jag upp. Men nu var de inte det du undrade över jag delammade i 3 månader och jag tor bebis var ca 7 månader när jag fick tillbaka min mens. Ta det lugnt, den kommer
  4. 2
    Min amning krånglade men jag försökt desamma till bebis var 3 mån, efter ett 19-tal fruktansvärt smärtsamma mjölstockningar gav jag upp. Men nu var de inte det du undrade över jag delammade i 3 månader och jag tor bebis var ca 7 månader när jag fick tillbaka min mens. Ta det lugnt, den kommer
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Oj delammade ska det tå och 10-tal mjölstockningar!!
  6. 3
    Oj delammade ska det tå och 10-tal mjölstockningar!!
  7. Medlem sedan
    Nov 2011
    #4
    Ammade inte alls och hade min första mens runt 8 veckor efter förlossningen. Kom ihåg att jag tyckte det var en faslig massa blödande där ett tag, först avslag och sedan ganska direkt mens på det. Men min kropp verkar funka så över lag att det går fort. Båda gångerna jag har slutat med minipiller för att skaffa barn tar det ca 2 veckor sedan blöder jag och sedan kommer äl och mens som vanligt.

    Är du orolig tycker jag du ska kontakta din BM. Bättre att få råd får ett proffs än att oroa sig
    Lycka till
  8. 4
    Ammade inte alls och hade min första mens runt 8 veckor efter förlossningen. Kom ihåg att jag tyckte det var en faslig massa blödande där ett tag, först avslag och sedan ganska direkt mens på det. Men min kropp verkar funka så över lag att det går fort. Båda gångerna jag har slutat med minipiller för att skaffa barn tar det ca 2 veckor sedan blöder jag och sedan kommer äl och mens som vanligt.

    Är du orolig tycker jag du ska kontakta din BM. Bättre att få råd får ett proffs än att oroa sig
    Lycka till
  9. Vill ha ett syskon
    #5
    Idag kom den! Mensen alltså :P Skit också.. hade ju hoppats på att slippa det och bli gravid direkt! Men nu är det bara att köra gärnet då
  10. 5
    Idag kom den! Mensen alltså :P Skit också.. hade ju hoppats på att slippa det och bli gravid direkt! Men nu är det bara att köra gärnet då
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar