HJälp jag har fått framfall !
Medelålders 45+
  1. Anonym
    #1

    HJälp jag har fått framfall !

    Ja som rubriken lyder så har jag fått ett plötsligt framfall. Fick plötsligt väldigt ont, för en och en halv vecka sedan, som molande mensvärk och efter en vecka så kom en pytteliten blödning och samband med det så märkte jag att hela livmodern hade åkt ner i slidan. Och efter blödningen, fortsatte bara värken...

    Var på gynundersökning igår och allt (ja förutom framfallet som hon kommenterade) var helt normalt, kollade livmoderväggar, äggstockar mm..
    Ja och igår kväll hade jag så sjukt ont så jag kunde inte prata.
    Idag var det lite bättre på morgonen, jag gick och jobba, men fick lägga mig efter några timmar på jobbet och gick sedan hem.
    Kan det vara framfallet som värker så ?

    Smärtan är oerhörd---
    Känns som mensvärk fast mer !

    Någon som har erfarenhet ???
    Kan det komma så plötsligt ??

    Vad göra ?
    Åka till gynakuten för undersökning eller be gynekol prova med ring (dock rädd att det gör mer ont) eller är det något annat som kan göra ont ?
    Vill inte gärna operera och det vet jag inte ens om man får göra så där akut innan sommaren vet inte ens om det hjälper. Läste om det och man kan visst ha ont även efter den och så verkar det inte som det alltid hjälper.
    Knipövningar som jag slarvat med är väl försent nu.

    Har dock börjat träna, men...

    Ja och jag har inte nyss fött barn, de är 13 och 14 år gamla.

    Har mycket oregelbunda blödningar, är i klimakteriet.
  2. 1
    HJälp jag har fått framfall ! Ja som rubriken lyder så har jag fått ett plötsligt framfall. Fick plötsligt väldigt ont, för en och en halv vecka sedan, som molande mensvärk och efter en vecka så kom en pytteliten blödning och samband med det så märkte jag att hela livmodern hade åkt ner i slidan. Och efter blödningen, fortsatte bara värken...

    Var på gynundersökning igår och allt (ja förutom framfallet som hon kommenterade) var helt normalt, kollade livmoderväggar, äggstockar mm..
    Ja och igår kväll hade jag så sjukt ont så jag kunde inte prata.
    Idag var det lite bättre på morgonen, jag gick och jobba, men fick lägga mig efter några timmar på jobbet och gick sedan hem.
    Kan det vara framfallet som värker så ?

    Smärtan är oerhörd---
    Känns som mensvärk fast mer !

    Någon som har erfarenhet ???
    Kan det komma så plötsligt ??

    Vad göra ?
    Åka till gynakuten för undersökning eller be gynekol prova med ring (dock rädd att det gör mer ont) eller är det något annat som kan göra ont ?
    Vill inte gärna operera och det vet jag inte ens om man får göra så där akut innan sommaren vet inte ens om det hjälper. Läste om det och man kan visst ha ont även efter den och så verkar det inte som det alltid hjälper.
    Knipövningar som jag slarvat med är väl försent nu.

    Har dock börjat träna, men...

    Ja och jag har inte nyss fött barn, de är 13 och 14 år gamla.

    Har mycket oregelbunda blödningar, är i klimakteriet.
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    Ingen egen erfarenhet (dessbättre ), men läs på här: http://snippgympa.nu/
  4. 2
    Ingen egen erfarenhet (dessbättre ), men läs på här: http://snippgympa.nu/
  5. Baggan
    #3
    Min mamma fick det, fast hon var nog äldre än du, ca 60 tror jag. Hon blev opererad och sedan blev det bra igen. Hon fick stå i kö ett tag men själva operationen gick bra så vitt jag vet.
  6. 3
    Min mamma fick det, fast hon var nog äldre än du, ca 60 tror jag. Hon blev opererad och sedan blev det bra igen. Hon fick stå i kö ett tag men själva operationen gick bra så vitt jag vet.
  7. Anonym
    #4
    Alltså om jag ska hålla på med knipövningar, då blir jag bara kåt. Så det är bättre om jag kunde öva på en riktig "svampsopp", som jag måste gilla förstås, annars kommer det inte att funka.
  8. 4
    Alltså om jag ska hålla på med knipövningar, då blir jag bara kåt. Så det är bättre om jag kunde öva på en riktig "svampsopp", som jag måste gilla förstås, annars kommer det inte att funka.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar