Tove är här!
Junibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Tove är här!

    En liten tjej ville komma ut tidigare än beräknat (8/6) I söndags började jag känna av svaga värkar var 10e min kl 16, jag tittade på film o vilade för att se om det var falskt alarm, men sen fick jag en liten teckningsblödning och värkarna kom med 5-7 min mellanrum kl 21 precis så startade det med yngste sonen för 10 år sed, så jag ringde Förlossningen och bad att få komma på en kontroll. vi var välkomna. Kl 23 kom vi in, körde CTG som visade på 3 min mellan, profylaxandades under dem vilket funkade bra. Koll av BM visade att tappen var utplånad och jag var öppen 4 cm. Ca kl 00 kröp jag ner i badet och blev kvar där 2 h, profylaxandningen funkade fortfarande bra, men kvart i 2 blev de starkare och jag gick ur badet, öppen 6 cm. Vid 2 så kände jag att jag ville prova lite lustgas, värkarna ökade nu kraftigt i intensitet, och kvart över 2 insåg BM att hon glömt sätta på själva gasen! Haha! Så nu blev det bättre smärtlindring, funkade bra ont ja, men bra. 02. 25 öppen 10 cm, nu går det undan, 0235 krystvärk o vattnet går, 0240 26/5 (som jag sagt att hon ska, gissat på det datumet de senaste månaderna )kommer Tove ut med raketfart! Toppenförlossning!!! Gick inte sönder alls! Apgar 9 10 10. Hon är underbar!! 3060 gr 49 cm 32,5 huvud.Kram till er alla som väntar!!
  2. 1
    Tove är här! En liten tjej ville komma ut tidigare än beräknat (8/6) I söndags började jag känna av svaga värkar var 10e min kl 16, jag tittade på film o vilade för att se om det var falskt alarm, men sen fick jag en liten teckningsblödning och värkarna kom med 5-7 min mellanrum kl 21 precis så startade det med yngste sonen för 10 år sed, så jag ringde Förlossningen och bad att få komma på en kontroll. vi var välkomna. Kl 23 kom vi in, körde CTG som visade på 3 min mellan, profylaxandades under dem vilket funkade bra. Koll av BM visade att tappen var utplånad och jag var öppen 4 cm. Ca kl 00 kröp jag ner i badet och blev kvar där 2 h, profylaxandningen funkade fortfarande bra, men kvart i 2 blev de starkare och jag gick ur badet, öppen 6 cm. Vid 2 så kände jag att jag ville prova lite lustgas, värkarna ökade nu kraftigt i intensitet, och kvart över 2 insåg BM att hon glömt sätta på själva gasen! Haha! Så nu blev det bättre smärtlindring, funkade bra ont ja, men bra. 02. 25 öppen 10 cm, nu går det undan, 0235 krystvärk o vattnet går, 0240 26/5 (som jag sagt att hon ska, gissat på det datumet de senaste månaderna )kommer Tove ut med raketfart! Toppenförlossning!!! Gick inte sönder alls! Apgar 9 10 10. Hon är underbar!! 3060 gr 49 cm 32,5 huvud.Kram till er alla som väntar!!
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Grattis, så roligt att hon är här nu. Låter som en toppen förlossning.Antar att du ändå följer med till "våran" barngrupp sedan?
  4. 2
    Grattis, så roligt att hon är här nu. Låter som en toppen förlossning.Antar att du ändå följer med till "våran" barngrupp sedan?
  5. Medlem sedan
    Nov 2012
    #3
    Grattis till dottern och en härlig förlossning!
  6. 3
    Grattis till dottern och en härlig förlossning!
  7. Medlem sedan
    Jan 2014
    #4
    Grattis!
  8. 4
    Grattis!
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Grattis!
  10. 5
    Grattis!
  11. Medlem sedan
    Aug 2013
    #6
    Tack för grattisar :-) Ja Akee jag stannar såklart i vår grupp :-)

    Kram!
  12. 6
    Tack för grattisar :-) Ja Akee jag stannar såklart i vår grupp :-)

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Nov 2011
    #7
    Det är bra ;-) hur har ni det i bebisbubblan?
  14. 7
    Det är bra ;-) hur har ni det i bebisbubblan?
  15. Medlem sedan
    Aug 2013
    #8
    Bebisbubblan är rätt mysig ;-) MYCKET amning, hade glömt hur mycket man ammar första tiden! Men hon sover bra på nätterna, peppar peppar, och ammar ett par tre ggr/natt vilket känns skönt, men sen är det amningsrace på fm o em :-) Hon kör oftast ett långsov i några timmar mitt på dagen så man hinner duscha o så, för lilla damen älskar inte att ligga i vagnen :-) Inte så konstigt efter nästan 9 månader i perfekt temperatur i ombonad miljö :-) Skötbordet är inte heller favvon, bäst i mammas pappas eller brorsornas famn.
  16. 8
    Bebisbubblan är rätt mysig ;-) MYCKET amning, hade glömt hur mycket man ammar första tiden! Men hon sover bra på nätterna, peppar peppar, och ammar ett par tre ggr/natt vilket känns skönt, men sen är det amningsrace på fm o em :-) Hon kör oftast ett långsov i några timmar mitt på dagen så man hinner duscha o så, för lilla damen älskar inte att ligga i vagnen :-) Inte så konstigt efter nästan 9 månader i perfekt temperatur i ombonad miljö :-) Skötbordet är inte heller favvon, bäst i mammas pappas eller brorsornas famn.
  17. Medlem sedan
    Nov 2011
    #9
    Våran stora var en sån "ligga i famnen skrutt". Kan varmt rekomendera bärsjal. Mest för att man inte blir trött på samma sätt när man bär men också för att man kan använda händerna friare då.

    Det låter som ni har det bra. (Är inte alls avis , vill väldigt gärna att trollet kommer nu)
  18. 9
    Våran stora var en sån "ligga i famnen skrutt". Kan varmt rekomendera bärsjal. Mest för att man inte blir trött på samma sätt när man bär men också för att man kan använda händerna friare då.

    Det låter som ni har det bra. (Är inte alls avis , vill väldigt gärna att trollet kommer nu)
  19. Medlem sedan
    Aug 2011
    #10
    GRATTIS
  20. 10
    GRATTIS
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar