Koll av inkontinens?
Mammasnack
  1. Nervös
    #1

    Koll av inkontinens?

    Hej!
    Jag har nu fått en kallelse till Kvinnokliniken för att utreda min ansträngningsinkontinens. Någon som gjort en sådan? Och hur upplevde ni det?
    Har fått papper på vad som kommer hända, men så läser jag det här med att jag kommer få göra ett rörelseprogram under 1 minut för att kolla ev läckage. Men de ska ju först tömma min blåsa står det oxå. Och är blåsan tom så läcker jag ju så klart inte. Det är ju när jag inte har kissat precis som jag ev läcker ju vid ansträngning.
  2. 1
    Koll av inkontinens? Hej!
    Jag har nu fått en kallelse till Kvinnokliniken för att utreda min ansträngningsinkontinens. Någon som gjort en sådan? Och hur upplevde ni det?
    Har fått papper på vad som kommer hända, men så läser jag det här med att jag kommer få göra ett rörelseprogram under 1 minut för att kolla ev läckage. Men de ska ju först tömma min blåsa står det oxå. Och är blåsan tom så läcker jag ju så klart inte. Det är ju när jag inte har kissat precis som jag ev läcker ju vid ansträngning.
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2

    Nä, jag gjorde aldrig någon test

    När jag sa att jag hade ansträngningsinkontinens så skrev min gynekolog en remiss, det blev en liten operation, och sedan funkar allt mycket bättre
  4. 2
    Nä, jag gjorde aldrig någon test När jag sa att jag hade ansträngningsinkontinens så skrev min gynekolog en remiss, det blev en liten operation, och sedan funkar allt mycket bättre
  5. Nervös
    #3
    Jo jag fick också en remiss av min gynekolog. Men gjorde din gynekolog ingenting, utan gick på ditt ord och så skicka en remiss direkt till op?
  6. 3
    Jo jag fick också en remiss av min gynekolog. Men gjorde din gynekolog ingenting, utan gick på ditt ord och så skicka en remiss direkt till op?
  7. Medlem sedan
    Apr 2012
    #4
    Man tömmer blåsan och fyller sedan på med 3 dl natriumklorid, och så gör man ett provokationstest.
  8. 4
    Man tömmer blåsan och fyller sedan på med 3 dl natriumklorid, och så gör man ett provokationstest.
  9. Nervös
    #5
    Tack för ditt svar, idag är det dags. Gillar det inte alls.
  10. 5
    Tack för ditt svar, idag är det dags. Gillar det inte alls.
  11. Medlem sedan
    Apr 2012
    #6
    Det är ju ett väldigt tråkigt problem men undersökningen brukar gå jättebra!
  12. 6
    Det är ju ett väldigt tråkigt problem men undersökningen brukar gå jättebra!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar