Livmoderscancer?
Mammasnack
  1. Anonym
    #1

    Livmoderscancer?

    Är det någon som vet hur stor risk det är att man utvecklar cancer i livmoder/livmoderhals om man går på regelbundna cellprovskontroller? Jag gjorde mitt senaste cellprov för 1,5 år sedan, och allt såg bra ut och jag hade inga förändringar. Är lite orolig eftersom jag börjat få småblödningar till och från en längre tid. Har dessutom hormonspiral som suttit inne i mer än 5 år (ska byta om ett par veckor), så jag hoppas såklart att blödningarna beror på att spiralen "börjar bli gammal". Vad tror ni?
  2. 1
    Livmoderscancer? Är det någon som vet hur stor risk det är att man utvecklar cancer i livmoder/livmoderhals om man går på regelbundna cellprovskontroller? Jag gjorde mitt senaste cellprov för 1,5 år sedan, och allt såg bra ut och jag hade inga förändringar. Är lite orolig eftersom jag börjat få småblödningar till och från en längre tid. Har dessutom hormonspiral som suttit inne i mer än 5 år (ska byta om ett par veckor), så jag hoppas såklart att blödningarna beror på att spiralen "börjar bli gammal". Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Apr 2012
    #2
    Livmoderhals- och livmodercancer är olika saker. Livmodercancer upptäcks inte genom cellprov. Mellanblödningar ska utredas men om du har en hormonspiral som är för gammal är det väldigt troligt att det är den som gör att du blöder.
  4. 2
    Livmoderhals- och livmodercancer är olika saker. Livmodercancer upptäcks inte genom cellprov. Mellanblödningar ska utredas men om du har en hormonspiral som är för gammal är det väldigt troligt att det är den som gör att du blöder.
  5. Anonym
    #3
    Snart 7 år har jag haft min hormonspiral, men i morgon ska jag byta. Är så rädd för cancer... men hur märker man om man har livmoderscancer då? Tack för att du svarade förresten
  6. 3
    Snart 7 år har jag haft min hormonspiral, men i morgon ska jag byta. Är så rädd för cancer... men hur märker man om man har livmoderscancer då? Tack för att du svarade förresten
  7. Medlem sedan
    Apr 2012
    #4
    Det är blödningar, framförallt mellanblödningar om man är innan menopaus.
  8. 4
    Det är blödningar, framförallt mellanblödningar om man är innan menopaus.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar