Foglossning from HELL!!!
Augustibarn 2014
  1. Trotsan
    #1

    Foglossning from HELL!!!

    Vill inte mer nu! Nu är det faktiskt inte nått kul längre. Eller ja jag får erkänna att den här, min fjärde graviditet, känts mest som en låååång transportsträcka mest hela tiden. Började med vidrigt "kan inte behålla nånting-illamående" som slutade i vecka 14 för att då tas över av foglossning och sedan bättrades detta på i vecka 18 med massa sammandragningar. BLÄ! Är sååå otroligt TRÖTT! Vill bara sova, sova sova nu. Är i v 33 och det känns oändligt långt fram till 5 augusti. Och tänk om jag tom går över? Jag orkar snart inte mer...bara gråter o gråter. Och gråter jag inte så fräser jag på min stackars familj. Ja, jag försöker bita ihop, men min foglossning gör såååå ONT! Var hos sjukgymnast i onsdags (ringde äntligen själv eftersom min BM tycker att foglossning "E som det e, det e sånt man får dras med") och fick direkt kryckor (vilket avlastar liiiite iallafall) och så ska jag börja med akupunktur på måndag. Hoppas, hoppas att det kan göra nåååååågon skillnad! Hade varit underbart. Dock får jag sammandragningar så fort jag står, går, sitter för länge osv :-( O känner mig dum o ringa till förlossningen o fråga hur ont som e ok. Har mensvärksont nästan varje kväll o ett vidrigt tryck neråt när jag står/går...men jag var ju där i v 23 o då var allt ok, fick antibiotika för säkerhets skull så d inte var uvi (Men d var det inte) Känner mig fånig att ringa in när allt egentligen e bra, men jag e orolig över mensvärksontet...
    Kram, behövde gnälla av mig lite för man blir deprimerad av att knappt kunna gå till toan
  2. 1
    Foglossning from HELL!!! Vill inte mer nu! Nu är det faktiskt inte nått kul längre. Eller ja jag får erkänna att den här, min fjärde graviditet, känts mest som en låååång transportsträcka mest hela tiden. Började med vidrigt "kan inte behålla nånting-illamående" som slutade i vecka 14 för att då tas över av foglossning och sedan bättrades detta på i vecka 18 med massa sammandragningar. BLÄ! Är sååå otroligt TRÖTT! Vill bara sova, sova sova nu. Är i v 33 och det känns oändligt långt fram till 5 augusti. Och tänk om jag tom går över? Jag orkar snart inte mer...bara gråter o gråter. Och gråter jag inte så fräser jag på min stackars familj. Ja, jag försöker bita ihop, men min foglossning gör såååå ONT! Var hos sjukgymnast i onsdags (ringde äntligen själv eftersom min BM tycker att foglossning "E som det e, det e sånt man får dras med") och fick direkt kryckor (vilket avlastar liiiite iallafall) och så ska jag börja med akupunktur på måndag. Hoppas, hoppas att det kan göra nåååååågon skillnad! Hade varit underbart. Dock får jag sammandragningar så fort jag står, går, sitter för länge osv :-( O känner mig dum o ringa till förlossningen o fråga hur ont som e ok. Har mensvärksont nästan varje kväll o ett vidrigt tryck neråt när jag står/går...men jag var ju där i v 23 o då var allt ok, fick antibiotika för säkerhets skull så d inte var uvi (Men d var det inte) Känner mig fånig att ringa in när allt egentligen e bra, men jag e orolig över mensvärksontet...
    Kram, behövde gnälla av mig lite för man blir deprimerad av att knappt kunna gå till toan
  3. Medlem sedan
    Apr 2013
    #2
    oj herregud. förstår att du fräser hemma. det gör jag oxå å jag har långtifrån lika mycket besvär som du. sammandragningar/tryck nedåt vid promenad och förvärkar varje kväll nu. är i v 34 och är mest matt och orkeslös.
    va trist att din bm inte verkar bry sig! dom ska ju stötta och hjälpa och framförallt lyssna. inte nonchalera! håller tummarna att akupunktur funka för dig!
    angående "mensvärken" så har min bm sagt att om dom blir mer och mer regelbundna och smärtan ökar så ska man ringa förlossningen. jag hade så i v 25-26 men smärtan ökade aldrig så jag ringde aldrig. nu har jag "mensvärk" men mest sporadiskt under kvällarna och i samma intensitet. men ring om du är orolig!
  4. 2
    oj herregud. förstår att du fräser hemma. det gör jag oxå å jag har långtifrån lika mycket besvär som du. sammandragningar/tryck nedåt vid promenad och förvärkar varje kväll nu. är i v 34 och är mest matt och orkeslös.
    va trist att din bm inte verkar bry sig! dom ska ju stötta och hjälpa och framförallt lyssna. inte nonchalera! håller tummarna att akupunktur funka för dig!
    angående "mensvärken" så har min bm sagt att om dom blir mer och mer regelbundna och smärtan ökar så ska man ringa förlossningen. jag hade så i v 25-26 men smärtan ökade aldrig så jag ringde aldrig. nu har jag "mensvärk" men mest sporadiskt under kvällarna och i samma intensitet. men ring om du är orolig!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar