HJÄLP
Tonåringar
  1. Anonym
    #1

    HJÄLP

    Har en dotter på 13 år som isolerar sig hemma, styr och ställer med syskon, tjurar och är ledsen. Hur ska jag göra? Hon gråter så fort det är något, jag försöker uppmuntra henne att vara med jämnåriga, men hon "vill" inte. Men medger att hon känner sig ensam. Det är speciellt jobbigt nu under sommaren, när jag arbetar och vet att hon är ensam hemma.
    Tacksam för tips
  2. 1
    HJÄLP Har en dotter på 13 år som isolerar sig hemma, styr och ställer med syskon, tjurar och är ledsen. Hur ska jag göra? Hon gråter så fort det är något, jag försöker uppmuntra henne att vara med jämnåriga, men hon "vill" inte. Men medger att hon känner sig ensam. Det är speciellt jobbigt nu under sommaren, när jag arbetar och vet att hon är ensam hemma.
    Tacksam för tips
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Varför beter hon sig så? Vad har hänt?
  4. 2
    Varför beter hon sig så? Vad har hänt?
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Gillar hon djur, skulle ni kunna vara hundvakt?
    Jag tänker så här, försök få henne att känna sej uppskattad och behövd, försök få henne att gå ut varje dag. Hundar är trevliga djur, som visar uppskattning mot den som håller på med dem.

    självklart måste ni och förska prata, vad har hänt, är det något ni kan göra? eller är det ett jättelikt PMS hela hon? Det är inte lätt att vara 13 alla dagar.

    I den ålder utvecklas man så olka, kompisar kan ha växt ifrån en, man kan känna sej utanför. Ibland är det lättar att umgås med andra barn, kanske lite yngre grannar . Egna småsyskon är ju inte lika kul;/
  6. 3
    Gillar hon djur, skulle ni kunna vara hundvakt?
    Jag tänker så här, försök få henne att känna sej uppskattad och behövd, försök få henne att gå ut varje dag. Hundar är trevliga djur, som visar uppskattning mot den som håller på med dem.

    självklart måste ni och förska prata, vad har hänt, är det något ni kan göra? eller är det ett jättelikt PMS hela hon? Det är inte lätt att vara 13 alla dagar.

    I den ålder utvecklas man så olka, kompisar kan ha växt ifrån en, man kan känna sej utanför. Ibland är det lättar att umgås med andra barn, kanske lite yngre grannar . Egna småsyskon är ju inte lika kul;/
  7. Medlem sedan
    Jan 2013
    #4
    En omtumlande ålder, känslor som går upp och ner. Man blir tonåring på väg att lämna barndomen. Är det något speciellt som tynger henne? Försök att få henne att prata. Vad jag kan råda till är att vara närvarande och visa att du finns där, i ur och skur. Man får vara ledsen, gråta men man ska också bli glad igen. Har hon något speciellt intresse, något hon gillar, uppmuntra detta.
  8. 4
    En omtumlande ålder, känslor som går upp och ner. Man blir tonåring på väg att lämna barndomen. Är det något speciellt som tynger henne? Försök att få henne att prata. Vad jag kan råda till är att vara närvarande och visa att du finns där, i ur och skur. Man får vara ledsen, gråta men man ska också bli glad igen. Har hon något speciellt intresse, något hon gillar, uppmuntra detta.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Och låt henne få vara liten iland, när småsyskonen lags sej, kan du stoppa om henne på kvällen, så som du "egentligen" inte behöver? får man vara liten mellan varven, så kan det vara lättare att vara stor däremellan. Natta henne och ha högläsning. Och då råkar ajg ha den perfekta boken för en 13-åring, min älskade den ( ännu en "den bästa bok jag läst")
    http://www.sofianordin.se/bocker/en-...-taget-2013-2/
    Finns en fortsättnig också
  10. 5
    Och låt henne få vara liten iland, när småsyskonen lags sej, kan du stoppa om henne på kvällen, så som du "egentligen" inte behöver? får man vara liten mellan varven, så kan det vara lättare att vara stor däremellan. Natta henne och ha högläsning. Och då råkar ajg ha den perfekta boken för en 13-åring, min älskade den ( ännu en "den bästa bok jag läst")
    http://www.sofianordin.se/bocker/en-...-taget-2013-2/
    Finns en fortsättnig också
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar