Bebisnyheter!
Julibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Bebisnyheter!

    Ja, som sagt kom han på utsatt datum, vår lille bebis! 3760g lätt (jämfört med helbror som vägde 4,2 drygt)
    Jag fick testa på vattenavgång som något nytt denna förlossning. Vaknade av ett litet brännande och så plaskade det till pyttelite, men jag visste på en gång vad det var. Vi kom in vid 6 med värkar som kändes men gick att hantera (3-5min mellanrum). Fick ett underbart rum på BB Sophia, öppen 5-6cm, badade 2h, sen låg han som brorsan -dock inte lika mycket!- fel och det tog drygt 2h till innan han kom ner och ut. Lite jobbigt, men underbar personal, man och total upplevelse! Nu ligger han och snuttar och verkar börja förstå det här med mat, rap och sånt. Vi sover, byter små miniblöjor, fotograferar och gosar... Jag är superlycklig. Fattar knappt att jag nyss varit gravid och nu har en bebis -igen? Vilket mirakel att få barn, lycka till ni som väntar :-)
    Bifogade bilder Bifogade bilder
  2. 1
    Bebisnyheter! Ja, som sagt kom han på utsatt datum, vår lille bebis! 3760g lätt (jämfört med helbror som vägde 4,2 drygt)
    Jag fick testa på vattenavgång som något nytt denna förlossning. Vaknade av ett litet brännande och så plaskade det till pyttelite, men jag visste på en gång vad det var. Vi kom in vid 6 med värkar som kändes men gick att hantera (3-5min mellanrum). Fick ett underbart rum på BB Sophia, öppen 5-6cm, badade 2h, sen låg han som brorsan -dock inte lika mycket!- fel och det tog drygt 2h till innan han kom ner och ut. Lite jobbigt, men underbar personal, man och total upplevelse! Nu ligger han och snuttar och verkar börja förstå det här med mat, rap och sånt. Vi sover, byter små miniblöjor, fotograferar och gosar... Jag är superlycklig. Fattar knappt att jag nyss varit gravid och nu har en bebis -igen? Vilket mirakel att få barn, lycka till ni som väntar :-)
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    så söt :-)

    Grattis, nä det känns helt overkligt att man har en liten bebis nu haha. Våran lilla kille är 2 veckor gammal och väger nu 2.9 kg.
  4. 2
    så söt :-) Grattis, nä det känns helt overkligt att man har en liten bebis nu haha. Våran lilla kille är 2 veckor gammal och väger nu 2.9 kg.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Tack! Och där fick jag svar på min fråga nedan ;-) (om vikt nu - och ålder!)
    Lilla gubben! 💕
  6. 3
    Tack! Och där fick jag svar på min fråga nedan ;-) (om vikt nu - och ålder!)
    Lilla gubben! 💕
  7. Medlem sedan
    May 2011
    #4
    A piece of cake låter det som!! Fast du är ju rutinerad så vilken riktig liten sötnos, med mycket och mörkt hår
  8. 4
    A piece of cake låter det som!! Fast du är ju rutinerad så vilken riktig liten sötnos, med mycket och mörkt hår
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Tack :-) Ja, inte brist på frisyr, ändå mindre än sin storebror! Hur går det för dig, några känningar än?
  10. 5
    Tack :-) Ja, inte brist på frisyr, ändå mindre än sin storebror! Hur går det för dig, några känningar än?
  11. Medlem sedan
    May 2011
    #6
    Ojdå, storebror måste ha haft en rejäl kalufs då nja, i tisdags kväll fick jag någon typ av återkommande värkar som bara kändes i ryggen och i onsdags tyckte jag att det sipprade lite vatten. Men sedan dess har det varit lugnt, så jag vet e sjutton!! Det smäller väl till när man minst anar det, som förra gången!!
  12. 6
    Ojdå, storebror måste ha haft en rejäl kalufs då nja, i tisdags kväll fick jag någon typ av återkommande värkar som bara kändes i ryggen och i onsdags tyckte jag att det sipprade lite vatten. Men sedan dess har det varit lugnt, så jag vet e sjutton!! Det smäller väl till när man minst anar det, som förra gången!!
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Vilken goding! Stort Grattis!!
  14. 7
    Vilken goding! Stort Grattis!!
  15. Medlem sedan
    Nov 2008
    #8
    Tack :-)
  16. 8
    Tack :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar