Två veckor idag och går knappt upp...
Julibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Två veckor idag och går knappt upp...

    Vår lilla är två veckor och har fortfarande inte nått sin födelsevikt. Han vägde 3760g och nu knappt 3500g. Vi blev rekommenderade att ge lite tillägg efter några måltider (i fredags) och nu ska vi öka lite och ge efter varje måltid. Mina tidigare barn har svällt till små michelingubbar, jag fattar ingenting! Läskigt att se sin lilla bebis bli längre och tunnare för var dag. Hoppas att det vänder mer markant nu. På en halv vecka har han ökat 30g, det är positivt tycker sköterskan, jag tycker att det är knappt att räkna med för han har inte bajsat en enda gång sedan vi började med ersättningen...
    Jag är INTE van att behöva oroa mig för mina små, men nu känns det inte kul :-(
    Nån med erfarenhet?
  2. 1
    Två veckor idag och går knappt upp... Vår lilla är två veckor och har fortfarande inte nått sin födelsevikt. Han vägde 3760g och nu knappt 3500g. Vi blev rekommenderade att ge lite tillägg efter några måltider (i fredags) och nu ska vi öka lite och ge efter varje måltid. Mina tidigare barn har svällt till små michelingubbar, jag fattar ingenting! Läskigt att se sin lilla bebis bli längre och tunnare för var dag. Hoppas att det vänder mer markant nu. På en halv vecka har han ökat 30g, det är positivt tycker sköterskan, jag tycker att det är knappt att räkna med för han har inte bajsat en enda gång sedan vi började med ersättningen...
    Jag är INTE van att behöva oroa mig för mina små, men nu känns det inte kul :-(
    Nån med erfarenhet?
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    har tänkt exakt

    som dig, har fött 4 barn ammat dem utan problem och de har blivit jättetjocka väldigt fort. Hade räknat med samma nu med 5e barnet men ingenting har blivit som jag trott. På BB när läkaren inte ville skicka hem oss för han tyckte Elliot var för slö och inte hade riktiga reflexer så blev jag riktigt rädd.
  4. 2
    har tänkt exakt som dig, har fött 4 barn ammat dem utan problem och de har blivit jättetjocka väldigt fort. Hade räknat med samma nu med 5e barnet men ingenting har blivit som jag trott. På BB när läkaren inte ville skicka hem oss för han tyckte Elliot var för slö och inte hade riktiga reflexer så blev jag riktigt rädd.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar