Hur går det för er, Millan med 4?
Julibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Hur går det för er, Millan med 4?

    Har han ökat i vikt sedan du skrev senast? Jag ammar som besatt och nu börjar vi ge 80ml Nan efter varje amning från idag. Jag tycker att han somnar till vid bröstet hela tiden och att jag får väcka, killa, prata och störa för att han ska komma igång igen..
  2. 1
    Hur går det för er, Millan med 4? Har han ökat i vikt sedan du skrev senast? Jag ammar som besatt och nu börjar vi ge 80ml Nan efter varje amning från idag. Jag tycker att han somnar till vid bröstet hela tiden och att jag får väcka, killa, prata och störa för att han ska komma igång igen..
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    hej :-)

    Vi var på BVC idag och Elliot blir 4 veckor på Torsdag, idag vägde han 3350 gram och hade gått upp lite över 200 gram och det var sköterskan supernöjd med, hon var inte nöjd med när han hade gått upp 170 gram på en vecka förut.
    Jag ammar men Elliot suger bara en kort stund sen ger han upp så han är aldrig nöjd förrens han fått ersättning också, vi gör alltid 90 ml och ibland äter han allt och ibland äter han ca 70 ml och oftast har jag ammat 15 min innan. Så jag tror att han blivit van med flaska eftersom han fick det redan på BB och ammar när mjölken kommer lätt och när han måste börja ta i och suga hårdare så ger han upp och då får han väl bara i sig den tunna mjölken för den feta mjölken kommer ju alltid senare säger de.
    Frågade idag på BVC då jag tycker Elliot blivit lite trög i magen och bara bajsar 1 gång per dag eller varannan dag nu om det var vanligt att bebisar som får ersättning blir förstoppade och enligt henne var det vanligt så hon rekommenderade att köpa Nan Senitive som skulle vara bättre för magen.

    Hoppas det ordnar till sig för er med och att lillkillen börjar gå upp i vikt snart.
  4. 2
    hej :-) Vi var på BVC idag och Elliot blir 4 veckor på Torsdag, idag vägde han 3350 gram och hade gått upp lite över 200 gram och det var sköterskan supernöjd med, hon var inte nöjd med när han hade gått upp 170 gram på en vecka förut.
    Jag ammar men Elliot suger bara en kort stund sen ger han upp så han är aldrig nöjd förrens han fått ersättning också, vi gör alltid 90 ml och ibland äter han allt och ibland äter han ca 70 ml och oftast har jag ammat 15 min innan. Så jag tror att han blivit van med flaska eftersom han fick det redan på BB och ammar när mjölken kommer lätt och när han måste börja ta i och suga hårdare så ger han upp och då får han väl bara i sig den tunna mjölken för den feta mjölken kommer ju alltid senare säger de.
    Frågade idag på BVC då jag tycker Elliot blivit lite trög i magen och bara bajsar 1 gång per dag eller varannan dag nu om det var vanligt att bebisar som får ersättning blir förstoppade och enligt henne var det vanligt så hon rekommenderade att köpa Nan Senitive som skulle vara bättre för magen.

    Hoppas det ordnar till sig för er med och att lillkillen börjar gå upp i vikt snart.
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Tack för lite tips! Han gjorde äntligen nr2, såklart precis när vi skulle tanka och fick byta blöja i baksätet/i famnen på pappa :-) vet inte hur många våtservetter det gick åt, det tog liksom aldrig slut... Nu verkar allt funka, han är nöjd, lugnare och börjar kolla runt och hänga med lite :-) Tyvärr har han fått svampinfektion i munnen och vi har börjat kur med bakpulver blandat i vatten/vichyvatten men det är ganska tjockt. Imorgon ska vi väga och jag vågar nästan lova att han har ökat lite. Håll tummarna!
    Skönt att Elliot går upp i bra takt! Vi köpte förresten Nan igår men har inte gått över till den än. Ska man blanda lite av båda för att skona magen vid övergången? Som med valpar?
    Nu ligger min lille son här och snusar intill mig, helt däckad av mjölk och ersättning. På den punkten gillar jag ersättningen mkt :-) Om jag har tur sover han till kl 2, det har han gjort innan. Nattnatt! Och vad söt han är förresten, Elliot! Fin bild!
  6. 3
    Tack för lite tips! Han gjorde äntligen nr2, såklart precis när vi skulle tanka och fick byta blöja i baksätet/i famnen på pappa :-) vet inte hur många våtservetter det gick åt, det tog liksom aldrig slut... Nu verkar allt funka, han är nöjd, lugnare och börjar kolla runt och hänga med lite :-) Tyvärr har han fått svampinfektion i munnen och vi har börjat kur med bakpulver blandat i vatten/vichyvatten men det är ganska tjockt. Imorgon ska vi väga och jag vågar nästan lova att han har ökat lite. Håll tummarna!
    Skönt att Elliot går upp i bra takt! Vi köpte förresten Nan igår men har inte gått över till den än. Ska man blanda lite av båda för att skona magen vid övergången? Som med valpar?
    Nu ligger min lille son här och snusar intill mig, helt däckad av mjölk och ersättning. På den punkten gillar jag ersättningen mkt :-) Om jag har tur sover han till kl 2, det har han gjort innan. Nattnatt! Och vad söt han är förresten, Elliot! Fin bild!
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    Jo precis man ska

    vara lite försiktig när man byter sort på ersättningen. Ja Elliot däckar också alltid efter en flaska ersättning och sover 2-3 timmar. Har provat att bara amma men han somnar vid bröstet och när jag lägger ner honom vaknar han alltid och söker efter mat, det som har vart skönt är att pappa kan gå upp och ge mat på natten också när han får flaska :-) men nu har pappa åkt till USA igen och jag är själv hemma med barnen.

    Hoppas ni får bukt med svampinfektionen nu då.

    Såg att det skulle bli nästan 30 grader varmt i slutet på veckan, phu alldeles för varmt för mig haha. Elliot är så varm i sig själv så jag kokar ju när jag håller i honom.
  8. 4
    Jo precis man ska vara lite försiktig när man byter sort på ersättningen. Ja Elliot däckar också alltid efter en flaska ersättning och sover 2-3 timmar. Har provat att bara amma men han somnar vid bröstet och när jag lägger ner honom vaknar han alltid och söker efter mat, det som har vart skönt är att pappa kan gå upp och ge mat på natten också när han får flaska :-) men nu har pappa åkt till USA igen och jag är själv hemma med barnen.

    Hoppas ni får bukt med svampinfektionen nu då.

    Såg att det skulle bli nästan 30 grader varmt i slutet på veckan, phu alldeles för varmt för mig haha. Elliot är så varm i sig själv så jag kokar ju när jag håller i honom.
  9. Medlem sedan
    Nov 2008
    #5
    Ja, fy, det bara rinner överallt.. Mjölk, svett, man vet aldrig vad det är som strilar! Jag måste duscha morgon och kväll och annars är jag inte speciellt fanatisk med sånt, men nu! Blä, blir tokig av svett som rinner! Skulle gärna snagga av allt hår bara för att bli av med det, fast jag vet att jag skulle må rätt dåligt av att vakna upp rakad dagen efter, haha :-)
    Nu vägde vår lille drygt sin födelsevikt i måndags, så säkert knappt 4kg nu. Han går stadigt upp och börjar bli lite gosig i kroppen. Skönt! BVC sköterskan tyckte att jag borde väcka honom för mat på natten då han sover 6h i sträck ibland. Jag ba "eh hello", skulle inte tro det. Sömn gör mig till en bra mamma, han äter på dagarna och går upp i vikt. Tack, det funkar fint så... Vilka bakvända idéer, det tycker jag iaf. Det går inte heller att väcka denne lille när han vill sova och är mätt, så det är ändå uteslutet :-)
    Lycka till i den fortsatta hettan, nästa vecka blir det mer normal sommar, tror jag att jag såg!
  10. 5
    Ja, fy, det bara rinner överallt.. Mjölk, svett, man vet aldrig vad det är som strilar! Jag måste duscha morgon och kväll och annars är jag inte speciellt fanatisk med sånt, men nu! Blä, blir tokig av svett som rinner! Skulle gärna snagga av allt hår bara för att bli av med det, fast jag vet att jag skulle må rätt dåligt av att vakna upp rakad dagen efter, haha :-)
    Nu vägde vår lille drygt sin födelsevikt i måndags, så säkert knappt 4kg nu. Han går stadigt upp och börjar bli lite gosig i kroppen. Skönt! BVC sköterskan tyckte att jag borde väcka honom för mat på natten då han sover 6h i sträck ibland. Jag ba "eh hello", skulle inte tro det. Sömn gör mig till en bra mamma, han äter på dagarna och går upp i vikt. Tack, det funkar fint så... Vilka bakvända idéer, det tycker jag iaf. Det går inte heller att väcka denne lille när han vill sova och är mätt, så det är ändå uteslutet :-)
    Lycka till i den fortsatta hettan, nästa vecka blir det mer normal sommar, tror jag att jag såg!
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6

    Nä jag skulle inte

    heller väcka, Elliot har också börjat sova 5-6 timmar i sträck så skönt :-) Nu växer han så det knakar och han börjar bli riktigt rund.
  12. 6
    Nä jag skulle inte heller väcka, Elliot har också börjat sova 5-6 timmar i sträck så skönt :-) Nu växer han så det knakar och han börjar bli riktigt rund.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar