Plussade idag
Marsbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Plussade idag

    För nån månad sen beslöt sig jag och min sambo för att försöka få ett barn till.
    Så den 22 juni togs hormonspiralen ut och för 2 veckor sedan började jag känna mig lite illamående, brösten ömmade, förfärligt trött och lukten av rått kött ska vi inte prata om.
    Men eftersom jag precis tagit ur spiralen så tänkte jag att det var omöjligt att redan vara gravid.
    För en vecka sen fick jag bruna flytningar som efter 5dagar gick över till röda flytningar.
    Så då stötte jag bort tanken på att vara gravid.
    Men symtomerna sitter kvar och har bara blivit starkare, så idag köpte jag ett clearblue test.
    Tog testet och bim är beräknad till den 18e.
    Men på testet visade det ett starkt och tydligt plus!
    Om allt går vägen så väntar vi nu vårat 4e barn.

    Eftersom jag hade flytningar så är jag klart lite orolig, men jag har inte haft ont och min bm sa att det var väldigt vanligt.

    Får väl avvakta och testa igen om en vecka och se om det är starkare eller om det börjar avta... Men jag har trots detta en bra känsla.

    Hur mår ni?
    Vilka gravtecken känner ni av?
    Angelica 2/7-86=Mamma till: S 3/7-04
    E 2/3-10
    längtar efter fler
  2. 1
    Plussade idag För nån månad sen beslöt sig jag och min sambo för att försöka få ett barn till.
    Så den 22 juni togs hormonspiralen ut och för 2 veckor sedan började jag känna mig lite illamående, brösten ömmade, förfärligt trött och lukten av rått kött ska vi inte prata om.
    Men eftersom jag precis tagit ur spiralen så tänkte jag att det var omöjligt att redan vara gravid.
    För en vecka sen fick jag bruna flytningar som efter 5dagar gick över till röda flytningar.
    Så då stötte jag bort tanken på att vara gravid.
    Men symtomerna sitter kvar och har bara blivit starkare, så idag köpte jag ett clearblue test.
    Tog testet och bim är beräknad till den 18e.
    Men på testet visade det ett starkt och tydligt plus!
    Om allt går vägen så väntar vi nu vårat 4e barn.

    Eftersom jag hade flytningar så är jag klart lite orolig, men jag har inte haft ont och min bm sa att det var väldigt vanligt.

    Får väl avvakta och testa igen om en vecka och se om det är starkare eller om det börjar avta... Men jag har trots detta en bra känsla.

    Hur mår ni?
    Vilka gravtecken känner ni av?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Hej!

    Mina enda är tröttheten och att brösten ömmar. Detta är tredje barnet, & är så himla orolig. Just nu har jag som "mensvärk" och typ ljusbruna flytningar. Har jag inte haft de andra graviditeterna. Så nojjar. Men får ringa BM på måndag. Dock inget illamående, och det har varit väldigt mycket med de andra två. Haft några missfall innan. Så tankarna sitter ju där.

    Spännande med ett fjärde barn!
  4. 2
    Hej!

    Mina enda är tröttheten och att brösten ömmar. Detta är tredje barnet, & är så himla orolig. Just nu har jag som "mensvärk" och typ ljusbruna flytningar. Har jag inte haft de andra graviditeterna. Så nojjar. Men får ringa BM på måndag. Dock inget illamående, och det har varit väldigt mycket med de andra två. Haft några missfall innan. Så tankarna sitter ju där.

    Spännande med ett fjärde barn!
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Vad spännande.... Om allt går vägen kommer även vår fyra i mars... Häftigt o stort!
  6. 3
    Vad spännande.... Om allt går vägen kommer även vår fyra i mars... Häftigt o stort!
  7. Medlem sedan
    Jul 2009
    #4

    Plussade idag

    Test missbrukare som jag är så kunde jag inte hålla mig och testade med wondfo test stickor imorse.
    Inget plus i sikte...
    Jag tog ett test till på eftermiddagen och då visade det svagt plus...

    Vad är detta??
    Har ni erfarenhet av wondfo test stickor?
    Angelica 2/7-86=Mamma till: S 3/7-04
    E 2/3-10
    längtar efter fler
  8. 4
    Plussade idag Test missbrukare som jag är så kunde jag inte hålla mig och testade med wondfo test stickor imorse.
    Inget plus i sikte...
    Jag tog ett test till på eftermiddagen och då visade det svagt plus...

    Vad är detta??
    Har ni erfarenhet av wondfo test stickor?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar