Hej på er!
Helt ny här men skulle behöva råd och stöd.
Min dotter 11 år spelar alldeles för mycket dataspel tycker jag.Jag vaknade kl 5 imorse att hon gick upp och jag hörde att det var inte från sängen utan hon hade suttit vid skrivbordet.
Jag konfronterade henne med detta och hon blev jättetaskig mot mig. Jag fick tvinga henne att avsluta spelandet.
Hon menade på att jag inte förstår att det är hennes liv.
Till saken tillhör att hon har hittills haft sitt fasta boende hos sin far och ska börja bo växelvis hos mig.
Jag har tyckt att den senaste tiden hon har varit hos mig att det har varit väl mycket spelande men har kunnat avleda henne till att hitta på något annat.
Men detta inatt skrämde upp mig och jag blev så ledsen på hennes beteende och hur hon var mot mig.
Visade öppet det för henne och förklarade hur mycket jag älskar henne och att jag vill att hon ska kunna prata med mig om allting.
Har tidigare förklarat för henne att jag aldrig blir arg på henne vad hon än har gjort så länge hon talar om sanning. Idag ljög hon för mig.
Konfronterade henne med detta också men hon ville inte lyssna på mig med det att hon spelar för mycket.
Jag tog i från henne datan, ipaden och telefonen.
Hon somnade till slut vid 7 i min säng. Snart är det dax att väcka henne igen då hon ska åter till sin far.
Jag ska prata med hennes far om detta, inte det lättaste då han samarbetar dåligt med mig men jag gör mitt bästa.
Vad säger ni? Är det någon som känner igen detta?