Plussade igår och idag
Marsbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Apr 2010
    #1

    Plussade igår och idag

    Kan knappt tro det är sant!!
    Är glad men otroligt rädd på samma gång.

    Vi har sedan innan en son på 4år och fick i januari 2014 MA i veckan 10.

    Så nu, om jag utgår från sista mensen så har vi BF 3 mars 2015

    Hoppas att vi denna gång får behålla barnet <3
  2. 1
    Plussade igår och idag Kan knappt tro det är sant!!
    Är glad men otroligt rädd på samma gång.

    Vi har sedan innan en son på 4år och fick i januari 2014 MA i veckan 10.

    Så nu, om jag utgår från sista mensen så har vi BF 3 mars 2015

    Hoppas att vi denna gång får behålla barnet <3
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Känner exakt samma. Man vill ju bara vara glad men de där MF och MA (som en haft) gör en ju extra orolig. Men grattis!

    BF 19 mars 2015 om jag utgår från sista mensen. =)

    Har en son på 7 år och en på 4 år <3
  4. 2
    Känner exakt samma. Man vill ju bara vara glad men de där MF och MA (som en haft) gör en ju extra orolig. Men grattis!

    BF 19 mars 2015 om jag utgår från sista mensen. =)

    Har en son på 7 år och en på 4 år <3
  5. Medlem sedan
    Apr 2010
    #3
    Ja, ringer BM på måndag och hon kommer då att få boka in mig hos en kurator/psykolog för annars kommer jag inte att kunna slappna av under denna graviditet.

    Åh, vad spännande!

    Hur mår du nu?
  6. 3
    Ja, ringer BM på måndag och hon kommer då att få boka in mig hos en kurator/psykolog för annars kommer jag inte att kunna slappna av under denna graviditet.

    Åh, vad spännande!

    Hur mår du nu?
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag har av och till som en molande mensvärk, brösten ömmar och jag är hungrig och trött. Men inget illamående eller så. Värken i magen gör mig orolig, men försöker intala mig lite att det bara är livmoder osv som växer.

    Tror jag ska göra detsamma när jag ringer min BM.

    Hur är det med dig =)
  8. 4
    Jag har av och till som en molande mensvärk, brösten ömmar och jag är hungrig och trött. Men inget illamående eller så. Värken i magen gör mig orolig, men försöker intala mig lite att det bara är livmoder osv som växer.

    Tror jag ska göra detsamma när jag ringer min BM.

    Hur är det med dig =)
  9. Medlem sedan
    Apr 2010
    #5
    Vilken vecka är du i?

    Förstår din oro, men så länge man inte blöder så är allt normalt (det är så jag försöker tänka)

    Jag har misstänkt i ett par dagar att jag varit gravid, särskilt i tisdags då jag vaknade upp med extrem huvudvärk och snurrig som om jag var bakis till tusen, kunde inte behålla något jag åt, varken mat, vatten eller vätskeersättning, sen på onsdagen var den som bortblåst, testade då negativt på gravtest.

    Men igår kände jag på mig att testet måste ha visat fel, eller så är jag en låghormonare, för igår och idag var båda testen positiva.

    Har idag haft en stramande mage och gjort ont, men är svullen och spänd i magen.
  10. 5
    Vilken vecka är du i?

    Förstår din oro, men så länge man inte blöder så är allt normalt (det är så jag försöker tänka)

    Jag har misstänkt i ett par dagar att jag varit gravid, särskilt i tisdags då jag vaknade upp med extrem huvudvärk och snurrig som om jag var bakis till tusen, kunde inte behålla något jag åt, varken mat, vatten eller vätskeersättning, sen på onsdagen var den som bortblåst, testade då negativt på gravtest.

    Men igår kände jag på mig att testet måste ha visat fel, eller så är jag en låghormonare, för igår och idag var båda testen positiva.

    Har idag haft en stramande mage och gjort ont, men är svullen och spänd i magen.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Vecka 6, jo så tänker jag med. Haft lite brunflytning (ursäkta för infon) men googlar ju som en tok och det kunde man visst ha lite grann.

    Så jobbigt bara när det inte alls är lika som de andra graviditeterna jag haft.

    Alltså så himla härligt =) Ska köpa ett test till och göra bara för att veta ordentligt lixom.

    Huvudvärk och yrsel har jag med haft. men inget illamående som sagt. ganska skönt att slippa iofs.

    hur var din första graviditet?
  12. 6
    Vecka 6, jo så tänker jag med. Haft lite brunflytning (ursäkta för infon) men googlar ju som en tok och det kunde man visst ha lite grann.

    Så jobbigt bara när det inte alls är lika som de andra graviditeterna jag haft.

    Alltså så himla härligt =) Ska köpa ett test till och göra bara för att veta ordentligt lixom.

    Huvudvärk och yrsel har jag med haft. men inget illamående som sagt. ganska skönt att slippa iofs.

    hur var din första graviditet?
  13. Medlem sedan
    Apr 2010
    #7
    Ja, jag förstår, hade liiite blod för 2 veckor sedan, bara i två dagar, sen slutade det.

    Jag hoppas för din skull att du tar dig tid att prata med någon under denna graviditet.


    Ett plus är ju ett plus, men man är ändå aldrig helt övertygad

    Min första var underbar, halsbränna till tusen ,men annars jättebra.
    I vecka 32 så var sonen på väg ut, men jag höll han inne i 5 veckor till :P

    Dina?
  14. 7
    Ja, jag förstår, hade liiite blod för 2 veckor sedan, bara i två dagar, sen slutade det.

    Jag hoppas för din skull att du tar dig tid att prata med någon under denna graviditet.


    Ett plus är ju ett plus, men man är ändå aldrig helt övertygad

    Min första var underbar, halsbränna till tusen ,men annars jättebra.
    I vecka 32 så var sonen på väg ut, men jag höll han inne i 5 veckor till :P

    Dina?
  15. Medlem sedan
    Aug 2006
    #8

    Plussade igår och idag

    Första var väldigt lätt, dock illamående de fem första månaderna. Och tålde inte några lukter alls typ.

    Den andra var en tvilling graviditet, fick missfall på den ena i vecka 13 och blödde i några veckor och fick gå på extra kollar hela tiden. Foglossning från hell men extremt lätt och smärtfri förlossning.


    Precis ett plus är ett plus men man vågar ju knappt tro på det. Ha en fin söndag. Jag tänkte sova bort dagen

    Har ni försökt att få en till länge?
    Charoline
  16. 8
    Plussade igår och idag Första var väldigt lätt, dock illamående de fem första månaderna. Och tålde inte några lukter alls typ.

    Den andra var en tvilling graviditet, fick missfall på den ena i vecka 13 och blödde i några veckor och fick gå på extra kollar hela tiden. Foglossning från hell men extremt lätt och smärtfri förlossning.


    Precis ett plus är ett plus men man vågar ju knappt tro på det. Ha en fin söndag. Jag tänkte sova bort dagen

    Har ni försökt att få en till länge?
  17. Medlem sedan
    Apr 2010
    #9
    Åh, beklagar tvillingen <3

    Med första blev vi gravida direkt när vi träffades, så det gick snabbt. Sen fick vi försöka i 3,5 år innan vi blev gravida, men det slutade med MA i vecka 10, och nu har vi försökt i 4 månader och blev gravida. Så nu hoppas vi att det håller hela vägen
  18. 9
    Åh, beklagar tvillingen <3

    Med första blev vi gravida direkt när vi träffades, så det gick snabbt. Sen fick vi försöka i 3,5 år innan vi blev gravida, men det slutade med MA i vecka 10, och nu har vi försökt i 4 månader och blev gravida. Så nu hoppas vi att det håller hela vägen
  19. Medlem sedan
    Jul 2014
    #10
    Plussade för ett par dagar sedan, är i v 6. herregud vilken oro nu.. Är det normalt hehe?
    Första för mig, men är så himla rädd för att förlora "den lilla".
  20. 10
    Plussade för ett par dagar sedan, är i v 6. herregud vilken oro nu.. Är det normalt hehe?
    Första för mig, men är så himla rädd för att förlora "den lilla".
  21. Medlem sedan
    Apr 2010
    #11
    Grattis!!!

    Jag hoppas att det kommer gå bra för dig

    Min första gick jättebra och lyckan var total.

    Förstår att du är rädd, det finns alltid en oro fast man oftast inte alls behöver känna sig så.

    Kraaam
  22. 11
    Grattis!!!

    Jag hoppas att det kommer gå bra för dig

    Min första gick jättebra och lyckan var total.

    Förstår att du är rädd, det finns alltid en oro fast man oftast inte alls behöver känna sig så.

    Kraaam
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    Blev missfall för min del. Igen. Håller tummarna för er! LYCKA TILL <3
    Charoline
  24. 12
    Blev missfall för min del. Igen. Håller tummarna för er! LYCKA TILL <3
  25. Medlem sedan
    Apr 2010
    #13
    Nä, vad säger du <3

    Beklagar verkligen :'(

    Blev helt stum nu och vet inte vad jag ska säga, ..
  26. 13
    Nä, vad säger du <3

    Beklagar verkligen :'(

    Blev helt stum nu och vet inte vad jag ska säga, ..
  27. Medlem sedan
    Aug 2006
    #14
    Håll mig underrättad om din graviditet Casper2010. =) vi ska göra fler försök, men i morgon blir det läkaren för att kolla att allt står okej till. Eftersom det har varit flera gånger med missfall så ville de undersöka och stötta lite extra.

    Hoppas det blir lätta och mysiga graviditeter och att illamående och ömmet slipper vara brutal

    Kram
    Charoline
  28. 14
    Håll mig underrättad om din graviditet Casper2010. =) vi ska göra fler försök, men i morgon blir det läkaren för att kolla att allt står okej till. Eftersom det har varit flera gånger med missfall så ville de undersöka och stötta lite extra.

    Hoppas det blir lätta och mysiga graviditeter och att illamående och ömmet slipper vara brutal

    Kram
  29. Medlem sedan
    Aug 2014
    #15
    Jag plussade igår, vilket känns helt orealistiskt! Du är inte ensam om att vara orolig och nojjig också första!
  30. 15
    Jag plussade igår, vilket känns helt orealistiskt! Du är inte ensam om att vara orolig och nojjig också första!
  31. Medlem sedan
    Apr 2010
    #16
    Hej! Förlåt för ett otroligt sent svar :/

    Just nu går allt som det ska, vilket jag är glad för Pratade med kvinnokliniken häromdagen eftersom jag är tveksam på vilken vecka vi är i. Hon uppskattade och gissade på allt mellan vecka 8-12, så ett UL kommer att få avgöra vilken vecka. Hoppas då på ett tidigt RUL. Håller dig underrättad och hoppas med all min kraft att ni blir gravida i år igen och att allt ser bra ut <3
  32. 16
    Hej! Förlåt för ett otroligt sent svar :/

    Just nu går allt som det ska, vilket jag är glad för Pratade med kvinnokliniken häromdagen eftersom jag är tveksam på vilken vecka vi är i. Hon uppskattade och gissade på allt mellan vecka 8-12, så ett UL kommer att få avgöra vilken vecka. Hoppas då på ett tidigt RUL. Håller dig underrättad och hoppas med all min kraft att ni blir gravida i år igen och att allt ser bra ut <3
  33. Medlem sedan
    Apr 2010
    #17
    ÅÅÅÅH GRATTIS!!
    Vilken vecka är ni i?
  34. 17
    ÅÅÅÅH GRATTIS!!
    Vilken vecka är ni i?
  35. Medlem sedan
    Aug 2014
    #18
    Tack så mycket! Inte helt säkert, men skulle gissa på att jag precis gått in i vecka åtta redan!
  36. 18
    Tack så mycket! Inte helt säkert, men skulle gissa på att jag precis gått in i vecka åtta redan!
  37. Medlem sedan
    Apr 2010
    #19
    Åh vad spännande, håller tummarna att det går hela vägen <3
  38. 19
    Åh vad spännande, håller tummarna att det går hela vägen <3
  39. Medlem sedan
    Aug 2014
    #20
    Hej! Först och främst: Grattis!! Och vad roligt, jag är också beräknad 3/3 Hur har du mått hittills?
  40. 20
    Hej! Först och främst: Grattis!! Och vad roligt, jag är också beräknad 3/3 Hur har du mått hittills?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar