Tidig pubertet
Stora barn
  1. Medlem sedan
    Aug 2014
    #1

    Tidig pubertet

    Hej, tänkte kolla om nån här har haft barn med tidig pubertet och kanske vill ge lite tips och råd

    Det är så att min snart 9 åriga dotter har fått könshår berätta hon igår och pga hennes låga ålder så känner jag mig lite osäker på hur man ska prata med henne om det.. Tänker mest på sexbiten då den hänger samman med puberteten. Och då jag fick min mens vid 10 så kommer nog hennes snart med skulle jag gissa...

    Jag är iaf helt oförberedd då jag själv hade väldigt dåliga föräldrar på denna bit så har ju ingen direkt erfarenhet av hur ett bra samtal går

    Men mest som sagt hennes unga ålder som gör mig osäker på hur jag ska samtala.

    När hon var 5 år så råkade hon ut för ett sexövergrepp och blir lite orolig hur hon då kommer ta detta med sexbiten då om hon kommer ihåg händelsen vilket hon säkert gör.. För vill inte att hon ska må dåligt över att hon kommer in i puberteten. Men som sagt, alla tips är välkommna
  2. 1
    Tidig pubertet Hej, tänkte kolla om nån här har haft barn med tidig pubertet och kanske vill ge lite tips och råd

    Det är så att min snart 9 åriga dotter har fått könshår berätta hon igår och pga hennes låga ålder så känner jag mig lite osäker på hur man ska prata med henne om det.. Tänker mest på sexbiten då den hänger samman med puberteten. Och då jag fick min mens vid 10 så kommer nog hennes snart med skulle jag gissa...

    Jag är iaf helt oförberedd då jag själv hade väldigt dåliga föräldrar på denna bit så har ju ingen direkt erfarenhet av hur ett bra samtal går

    Men mest som sagt hennes unga ålder som gör mig osäker på hur jag ska samtala.

    När hon var 5 år så råkade hon ut för ett sexövergrepp och blir lite orolig hur hon då kommer ta detta med sexbiten då om hon kommer ihåg händelsen vilket hon säkert gör.. För vill inte att hon ska må dåligt över att hon kommer in i puberteten. Men som sagt, alla tips är välkommna
  3. Medlem sedan
    Aug 2014
    #2

    Tidig pubertet

    Nu har jag tagit pratet och det gick riktigt bra Hon var väldigt intresserad och positivt inställd inför allt som ska komma. Kändes skönt Tänk att man som mamma verkligen har förmågan att oroa sig helt i onödan
  4. 2
    Tidig pubertet Nu har jag tagit pratet och det gick riktigt bra Hon var väldigt intresserad och positivt inställd inför allt som ska komma. Kändes skönt Tänk att man som mamma verkligen har förmågan att oroa sig helt i onödan
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar