Hur vet ni
Medelålders 45+
  1. Medlem sedan
    Jul 2014
    #1

    Hur vet ni

    Hur vet ni om ni har ägglossning? Några kännetecken? Och kan man framkalla ägglossningar på något sätt? Dom som röker hamnar snabbare i klimakteriet, 10 år tidigare än vanligt, läste jag någonstans.
  2. 1
    Hur vet ni Hur vet ni om ni har ägglossning? Några kännetecken? Och kan man framkalla ägglossningar på något sätt? Dom som röker hamnar snabbare i klimakteriet, 10 år tidigare än vanligt, läste jag någonstans.
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Ah, vad skönt att man är rökare då, för jag hade inte velat hamna i klimateriet vid 60, ha mens 10 år till, nätack
    Jag fick min sista mens när jag var 53.

    Jag har nog aldrig haft koll på ÄL egentligen, det jag märkte det på var nog PMS, som kom igång efter vad jag misstänker ÄL.
    Men jag undrar vilka som vid 45-års-ålder och äldre vill forcera fram en ägglossning?
  4. 2
    Ah, vad skönt att man är rökare då, för jag hade inte velat hamna i klimateriet vid 60, ha mens 10 år till, nätack
    Jag fick min sista mens när jag var 53.

    Jag har nog aldrig haft koll på ÄL egentligen, det jag märkte det på var nog PMS, som kom igång efter vad jag misstänker ÄL.
    Men jag undrar vilka som vid 45-års-ålder och äldre vill forcera fram en ägglossning?
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Jag känner oftast av ägglossningen. Det "kniper" lite i ena äggledaren, varannan gång vänster och varannan gång höger. Och så märks det på det s k slidsekretet som blir genomskinligt och "trådigt".
    Man kan framkalla ÄL med hormoner, annars vet jag inte.
  6. 3
    Jag känner oftast av ägglossningen. Det "kniper" lite i ena äggledaren, varannan gång vänster och varannan gång höger. Och så märks det på det s k slidsekretet som blir genomskinligt och "trådigt".
    Man kan framkalla ÄL med hormoner, annars vet jag inte.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar