Epilepsi - , kommer hon att dö..
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Sep 2014
    #1

    Epilepsi - , kommer hon att dö..

    Jag håller på att gå sönder inombords.. Därför kanske det kan vara bra att skriva här, och se om någon känner igen sig..

    Min syster är 31 år.. Och har haft epilepsi i flera år..
    Hon har hållt på med droger, som kan ha framkallat dessa anfall.

    Hon får anfall, varje vecka.. Hon äter 6 olika mediciner, (vad alla har för syfte, det vet jag inte).
    Vid varje anfall, slår hon i sitt huvud enormt. Hon har inga tänder kvar i munnen, och är alltid blåslagen.
    Hon är enormt glömsk.. och det blir värre för varje anfall, hon beter sig ungefär som ett barn, eller rättare sagt, sinnet blir som ett barn.

    Hon ligger på sjukhuset väldigt ofta, och har hållt nedsövd vid flera tillfällen, vissa gånger har dom trott att hon inte kommer att vakna upp igen.
    Dom får ingen bukt på hennes anfall, och har inga lösningar kvar...

    Att se på min syster, (som en gång i tiden har varit den vackraste kvinna jag någonsin sett) vara så kraftigt sjuk, och ha vetskapen att hon kanske en gång inte vaknar upp under anfallen.. får MIG att dö inombords.

    Nu till min fråga.. Jag är en googlare.. Jag googlar allt! Men får inget vettigt svar..
    Kan hon dö av det här? Är det så att epilepsi kan döda dig? Kan hon kanske inte vakna upp efter ett anfall?
  2. 1
    Epilepsi - , kommer hon att dö.. Jag håller på att gå sönder inombords.. Därför kanske det kan vara bra att skriva här, och se om någon känner igen sig..

    Min syster är 31 år.. Och har haft epilepsi i flera år..
    Hon har hållt på med droger, som kan ha framkallat dessa anfall.

    Hon får anfall, varje vecka.. Hon äter 6 olika mediciner, (vad alla har för syfte, det vet jag inte).
    Vid varje anfall, slår hon i sitt huvud enormt. Hon har inga tänder kvar i munnen, och är alltid blåslagen.
    Hon är enormt glömsk.. och det blir värre för varje anfall, hon beter sig ungefär som ett barn, eller rättare sagt, sinnet blir som ett barn.

    Hon ligger på sjukhuset väldigt ofta, och har hållt nedsövd vid flera tillfällen, vissa gånger har dom trott att hon inte kommer att vakna upp igen.
    Dom får ingen bukt på hennes anfall, och har inga lösningar kvar...

    Att se på min syster, (som en gång i tiden har varit den vackraste kvinna jag någonsin sett) vara så kraftigt sjuk, och ha vetskapen att hon kanske en gång inte vaknar upp under anfallen.. får MIG att dö inombords.

    Nu till min fråga.. Jag är en googlare.. Jag googlar allt! Men får inget vettigt svar..
    Kan hon dö av det här? Är det så att epilepsi kan döda dig? Kan hon kanske inte vakna upp efter ett anfall?
  3. Medlem sedan
    May 2015
    #2
    Hej!
    Hur har det gått med din syster?
  4. 2
    Hej!
    Hur har det gått med din syster?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar