Tips på böcker
Marsbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Tips på böcker

    Och har nu äntligen berättat för alla så nu kan jag ju "komma" ut.
    Vi väntar ett syskon till vår son som kommer vara 2,5 år. Jag undrar om det är någon som har några bra boktips, dels för honom att få syskon. Men även för oss om att få syskon. Inte som boken som man får om BM som är mer inriktad på graviditeten, mer hur man kan förbereda ett litet storasyskon, och förbereda sig själv för två små? När ska man introducera att ett syskon är på väg osv.

    Det är ju nog jobbigt att vara 2 år så att dela på uppmärksamheten kan kanske bli lite jobbigt? Eller, jag vet inte. Hur har ni andra gjort/gör som redan har syskon eller som också väntar första syskonet?

    Tacksam för tips.
  2. 1
    Tips på böcker Och har nu äntligen berättat för alla så nu kan jag ju "komma" ut.
    Vi väntar ett syskon till vår son som kommer vara 2,5 år. Jag undrar om det är någon som har några bra boktips, dels för honom att få syskon. Men även för oss om att få syskon. Inte som boken som man får om BM som är mer inriktad på graviditeten, mer hur man kan förbereda ett litet storasyskon, och förbereda sig själv för två små? När ska man introducera att ett syskon är på väg osv.

    Det är ju nog jobbigt att vara 2 år så att dela på uppmärksamheten kan kanske bli lite jobbigt? Eller, jag vet inte. Hur har ni andra gjort/gör som redan har syskon eller som också väntar första syskonet?

    Tacksam för tips.
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2

    Tips på böcker

    Hej! På barnens land vet jag att det finns en bra bok. Tjocka sidor som en pekbok, men text som är bra för hela familjen. Beskriver på en bra nivå vad som händer i mammas mage, och sen lite vad man kan förvänta sig efteråt. Kommer ju bara inte ihåg vad den heter.... Vår lille kille ska ju också bli storebror, men han kommer bara vara 1 år då.
  4. 2
    Tips på böcker Hej! På barnens land vet jag att det finns en bra bok. Tjocka sidor som en pekbok, men text som är bra för hela familjen. Beskriver på en bra nivå vad som händer i mammas mage, och sen lite vad man kan förvänta sig efteråt. Kommer ju bara inte ihåg vad den heter.... Vår lille kille ska ju också bli storebror, men han kommer bara vara 1 år då.
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3

    Tips på böcker

    Boken heter Snart har vi en baby, av Gunilla Hansson.
  6. 3
    Tips på böcker Boken heter Snart har vi en baby, av Gunilla Hansson.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar