Ensam son
Stora barn
  1. Anonym
    #1

    Ensam son

    Är så himla ledsen. Min son som snart är 12 år har inga kompisar, ingen som ringer, ingen att vara med på helgerna.. Han har ingen diagnos, försöker att vara schysst och fungerar bra med kompisars barn i samma ålder men i området där vi bor har han inte lyckats få några vänner. På lov är han med jämnåriga kusiner och är omtyckt av dem. I skolan där han precis har börjat i ny skola men där många är från samma skola verkar det bli likadant igen. Han verkar få hänga lite med de från gamla skolan under skoltiden men det är ingen av dem som frågar om han vill vara med efter skolan. Han har försökt själv att fråga och ringa etc. men det lyckas inte. Ibland säger de ja men det blir bara en gång och ingen ringer tillbaka. Dessvärre bor inte kusiner eller våra kompisar med jämnåriga barn i området. Jag vet inte hur jag ska hjälpa honom. Han har helt tappat kompissjälvförtroendet. Han är med i två fritidsaktiviteter men det verkar inte som att han försöker att få vänner där. Han går mer dit för att vi pushar på. Finns det något på nätet eller något forum där barn kan få kontakt? Är det någon som har samma situation? Finns det något annat man kan göra? Vi bor i norra Storstockholm. / Ledsen och orolig mamma
  2. 1
    Ensam son Är så himla ledsen. Min son som snart är 12 år har inga kompisar, ingen som ringer, ingen att vara med på helgerna.. Han har ingen diagnos, försöker att vara schysst och fungerar bra med kompisars barn i samma ålder men i området där vi bor har han inte lyckats få några vänner. På lov är han med jämnåriga kusiner och är omtyckt av dem. I skolan där han precis har börjat i ny skola men där många är från samma skola verkar det bli likadant igen. Han verkar få hänga lite med de från gamla skolan under skoltiden men det är ingen av dem som frågar om han vill vara med efter skolan. Han har försökt själv att fråga och ringa etc. men det lyckas inte. Ibland säger de ja men det blir bara en gång och ingen ringer tillbaka. Dessvärre bor inte kusiner eller våra kompisar med jämnåriga barn i området. Jag vet inte hur jag ska hjälpa honom. Han har helt tappat kompissjälvförtroendet. Han är med i två fritidsaktiviteter men det verkar inte som att han försöker att få vänner där. Han går mer dit för att vi pushar på. Finns det något på nätet eller något forum där barn kan få kontakt? Är det någon som har samma situation? Finns det något annat man kan göra? Vi bor i norra Storstockholm. / Ledsen och orolig mamma
  3. Medlem sedan
    Feb 2013
    #2
    Men vad jobbigt för er. Hoppas det går bättre nu med vänner för honom. Jag har bara 2 små barn men jag kan tänka mig att det inte är lätt i den åldern. Det finns ingen ni umgås med från skolan? Alltså föräldrar till någon så han kan leka så?
  4. 2
    Men vad jobbigt för er. Hoppas det går bättre nu med vänner för honom. Jag har bara 2 små barn men jag kan tänka mig att det inte är lätt i den åldern. Det finns ingen ni umgås med från skolan? Alltså föräldrar till någon så han kan leka så?
  5. Medlem sedan
    Aug 2017
    #3
    Åh.. 3 år sedan ditt inlägg. Hoppas verkligen det löst sig för er! Jag/min son befinner sig i exakt samma situation just nu... Är också orolig och känner mig hjälplös Om du har tips mottages det gärna!
  6. 3
    Åh.. 3 år sedan ditt inlägg. Hoppas verkligen det löst sig för er! Jag/min son befinner sig i exakt samma situation just nu... Är också orolig och känner mig hjälplös Om du har tips mottages det gärna!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar