Gravid med 5.e barnet.
Majbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Nov 2010
    #1

    Gravid med 5.e barnet.

    Hej,
    Mitt femte lilla knyte kommer med stor sannolikhet i början av maj. Jag måste dock göra ett ultraljud för att få reda på hur långt gången jag är. Ska bli spännande.
    Mvh. Cecilia
  2. 1
    Gravid med 5.e barnet. Hej,
    Mitt femte lilla knyte kommer med stor sannolikhet i början av maj. Jag måste dock göra ett ultraljud för att få reda på hur långt gången jag är. Ska bli spännande.
    Mvh. Cecilia
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Åh vad kul! Stort Grattis!
    Jag väntar också mitt 5e barn

    Kul att inte vara helt ensam om den upplevelsen
    Jag kommer möta bm nu den 30 för datering, spännande!
    När kommer du träffa för vul?
  4. 2
    Åh vad kul! Stort Grattis!
    Jag väntar också mitt 5e barn

    Kul att inte vara helt ensam om den upplevelsen
    Jag kommer möta bm nu den 30 för datering, spännande!
    När kommer du träffa för vul?
  5. Medlem sedan
    Nov 2010
    #3
    Ska skriva in mig 21 på mvc och hoppas på att få en tid ganska snart där efter.
    Vilken ålder har du på dina andra barn?
    Mina är 19 😊, 4, 2 och snart 9 månader.
  6. 3
    Ska skriva in mig 21 på mvc och hoppas på att få en tid ganska snart där efter.
    Vilken ålder har du på dina andra barn?
    Mina är 19 😊, 4, 2 och snart 9 månader.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Vad kul! Jag skulle gjort vul i tisdags men då var gynekologen sjuk så det blev flyttat till nu på tisdag. Så jag hoppas få se bebisen då
    Mina är 11, 9, 3 och 1,5år
  8. 4
    Vad kul! Jag skulle gjort vul i tisdags men då var gynekologen sjuk så det blev flyttat till nu på tisdag. Så jag hoppas få se bebisen då
    Mina är 11, 9, 3 och 1,5år
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Vad tajta dina fyra kommer bli, härligt!

    Min sista föddes 29 maj 13, och bf nu är just 29 maj
  10. 5
    Vad tajta dina fyra kommer bli, härligt!

    Min sista föddes 29 maj 13, och bf nu är just 29 maj
  11. Medlem sedan
    Nov 2010
    #6
    Så synd... man längtar ju alltid efter att få se det lilla livet. Hoppas du får behålla din tid på tisdag. Jag längtar efter att få reda på BF och så klart att se att allt verkar bra.
  12. 6
    Så synd... man längtar ju alltid efter att få se det lilla livet. Hoppas du får behålla din tid på tisdag. Jag längtar efter att få reda på BF och så klart att se att allt verkar bra.
  13. Medlem sedan
    Nov 2010
    #7
    Så spännande. Har du fått de andra på utsatt datum? Min fyra åriga son är född 29 april så jag hoppas att detta lilla hjärta kommer i maj. Kul att dina tre sista också blir tajta och ganska jämngamla med mina 😊.
  14. 7
    Så spännande. Har du fått de andra på utsatt datum? Min fyra åriga son är född 29 april så jag hoppas att detta lilla hjärta kommer i maj. Kul att dina tre sista också blir tajta och ganska jämngamla med mina 😊.
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    Var och gjorde vul i tisdags
    Alltid lika spännande! En liten böna växer där inne och hjärtat tickade på fint
    Bf slutet av maj. Får ett mer noggrant bf på kuben sen...

    Mina har kommit i v33+, v35+, v37+ och v39+. Så denna bebis lär väl komma i v41+

    Jag har dock risk för förtidsbörd pga livmoderstappen, så första mätningen kommer ske vid kuben. Sen får vi se hur allt går. Har varit sjukskriven med samtliga fyra sen cirka v20...

    Hur har det varit för dig?
  16. 8
    Var och gjorde vul i tisdags
    Alltid lika spännande! En liten böna växer där inne och hjärtat tickade på fint
    Bf slutet av maj. Får ett mer noggrant bf på kuben sen...

    Mina har kommit i v33+, v35+, v37+ och v39+. Så denna bebis lär väl komma i v41+

    Jag har dock risk för förtidsbörd pga livmoderstappen, så första mätningen kommer ske vid kuben. Sen får vi se hur allt går. Har varit sjukskriven med samtliga fyra sen cirka v20...

    Hur har det varit för dig?
  17. Medlem sedan
    Oct 2014
    #9
    Häftigt med fem barn. Själv kommer jag nog bara hinna med två. Eller möjligtvis tre om jag har tur:-)
  18. 9
    Häftigt med fem barn. Själv kommer jag nog bara hinna med två. Eller möjligtvis tre om jag har tur:-)
  19. Medlem sedan
    Nov 2010
    #10

    Gravid med 5.e barnet.

    Låter som om du kommer att få tidigare än v.40 än efter. Jag har fått mina barn mellan vecka 39 och 40 utom min sista som vi satte igång dryga 2 veckor tidigare. Mitt problem är att jag är värksvag när det gäller öppningsskedet. Jag får några kraftiga värkar och sedan en eller två krystvärkar och så är det lilla knytet ute. Barnmorskorna har i stort sätt missat alla mina födslar. Med min näst sista var jag inne på förlossningen i 5 minuter och min make i 3 ( han parkerade bilen. Personalen hämtade mig med rullstol). Så har jag möjlighet att sätta igång denna med så gör jag det, alla gånger. Hinner nog inte in till förlossningen annars. Smidigt men mycket skrämmande.
  20. 10
    Gravid med 5.e barnet. Låter som om du kommer att få tidigare än v.40 än efter. Jag har fått mina barn mellan vecka 39 och 40 utom min sista som vi satte igång dryga 2 veckor tidigare. Mitt problem är att jag är värksvag när det gäller öppningsskedet. Jag får några kraftiga värkar och sedan en eller två krystvärkar och så är det lilla knytet ute. Barnmorskorna har i stort sätt missat alla mina födslar. Med min näst sista var jag inne på förlossningen i 5 minuter och min make i 3 ( han parkerade bilen. Personalen hämtade mig med rullstol). Så har jag möjlighet att sätta igång denna med så gör jag det, alla gånger. Hinner nog inte in till förlossningen annars. Smidigt men mycket skrämmande.
  21. Medlem sedan
    Nov 2010
    #11

    Gravid med 5.e barnet.

    Rosita; man vet aldrig. Det tog femton år för mig att lyckas få behålla mitt andra barn. Så för mig är varje barn en speciell gåva. trodde aldrig jag skulle få mer än Ett.
  22. 11
    Gravid med 5.e barnet. Rosita; man vet aldrig. Det tog femton år för mig att lyckas få behålla mitt andra barn. Så för mig är varje barn en speciell gåva. trodde aldrig jag skulle få mer än Ett.
  23. Anonym
    #12
    Gravid med 3je barnet, vet ej hur långt det är gånget...mina två är 19 månader och 3 månader .. Vi vill ha fyra barn rätt tätt, åldern är lite emot oss. Känns spännande!!
  24. 12
    Gravid med 3je barnet, vet ej hur långt det är gånget...mina två är 19 månader och 3 månader .. Vi vill ha fyra barn rätt tätt, åldern är lite emot oss. Känns spännande!!
  25. Medlem sedan
    Nov 2010
    #13
    Grattis, både till det nyligen födda barnet och till det lilla nya fröet. Det låter verkligen spännande. Det blir verkligen täta i ålder men kommer ha otroligt mycket glädje av varandra framöver. 😊
  26. 13
    Grattis, både till det nyligen födda barnet och till det lilla nya fröet. Det låter verkligen spännande. Det blir verkligen täta i ålder men kommer ha otroligt mycket glädje av varandra framöver. 😊
  27. Medlem sedan
    Mar 2014
    #14
    väntar oxå mitt 5:e . om två veckor är det planerat snitt och ut kommer en liten Theodor.
    I övrigt är mina andra barn 22, 19, 17 samt 9 år gamla. så bortskämd lär han bli. själv är jag 40...huu..låter mkt.. lycka till!
  28. 14
    väntar oxå mitt 5:e . om två veckor är det planerat snitt och ut kommer en liten Theodor.
    I övrigt är mina andra barn 22, 19, 17 samt 9 år gamla. så bortskämd lär han bli. själv är jag 40...huu..låter mkt.. lycka till!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar