Gravid med lillasyskon
Junibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Gravid med lillasyskon

    Äntligen!!! Testade positivt i morse men har lite svårt att räkna ut BF eftersom min cykel är så lång. Räknar jag på senaste mensens första dag har jag BF 29/5 men räknar jag på ÄL är det 4/6 som gäller. Hur som helst så kommer jag nog ändå föda i juni om allt går vägen. Gick över en veckan med dottern så jag räknar med att göra det den här gången också

    Dottern är född i maj 2013 och vi har velat ha ett syskon sen hon var ca 6 månader. Men min ägglossning kom igång sent, det dröjde ända tills strax före dotterns ettårsdag innan jag fick första mensen. Därefter plussade vi på första försöket men det slutade i MF i v6 och nu är har vi äntligen lyckats igen. Rädslan av att nåt ska gå fel är stor. Jag vågar inte riktigt känna mig så glad som jag egentligen är. Men jag ska verkligen göra allt i min makt för att njuta av det här plusset!
  2. 1
    Gravid med lillasyskon Äntligen!!! Testade positivt i morse men har lite svårt att räkna ut BF eftersom min cykel är så lång. Räknar jag på senaste mensens första dag har jag BF 29/5 men räknar jag på ÄL är det 4/6 som gäller. Hur som helst så kommer jag nog ändå föda i juni om allt går vägen. Gick över en veckan med dottern så jag räknar med att göra det den här gången också

    Dottern är född i maj 2013 och vi har velat ha ett syskon sen hon var ca 6 månader. Men min ägglossning kom igång sent, det dröjde ända tills strax före dotterns ettårsdag innan jag fick första mensen. Därefter plussade vi på första försöket men det slutade i MF i v6 och nu är har vi äntligen lyckats igen. Rädslan av att nåt ska gå fel är stor. Jag vågar inte riktigt känna mig så glad som jag egentligen är. Men jag ska verkligen göra allt i min makt för att njuta av det här plusset!
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    vad kul! Grattis!! Förstår att det är lite skrämmande men som du skriver. Njut å gott du kan.

    Som sagt GRATTIS! Och använd AFF och ev andra forum som avlastning till dess du känner dig trygg i din graviditet.
  4. 2
    vad kul! Grattis!! Förstår att det är lite skrämmande men som du skriver. Njut å gott du kan.

    Som sagt GRATTIS! Och använd AFF och ev andra forum som avlastning till dess du känner dig trygg i din graviditet.
  5. Nr 4/15
    #3
    Åååå jättegratts Hoppas allt går vägen <3
  6. 3
    Åååå jättegratts Hoppas allt går vägen <3
  7. A
    #4
    Grattis!, jag plussade idag, men vågar inte tro att det är sant än. Känns så overkligt, vi har försökt att skaffa barn länge och plötsligt händer det. Jag är fortfarande övertygad om att testet visar fel.
  8. 4
    Grattis!, jag plussade idag, men vågar inte tro att det är sant än. Känns så overkligt, vi har försökt att skaffa barn länge och plötsligt händer det. Jag är fortfarande övertygad om att testet visar fel.
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Tack Nr 4/15!

    Och grattis till dig med A Förstår precis hur du känner!
  10. 5
    Tack Nr 4/15!

    Och grattis till dig med A Förstår precis hur du känner!
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    Grattis! Vilken lycka för er. Förstår att det känns overkligt
  12. 6
    Grattis! Vilken lycka för er. Förstår att det känns overkligt
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar