Internet mobilerna?
Bokstavsbarn
  1. Anonym
    #1

    Internet mobilerna?

    Har era barn, typ 13-år, tillgång till internet på sina mobiler? Vad är era åsikter om det? Det är ju inte allt som är bra för dem på internet och hemma kan man ha mer koll.

    De är väldig social press på detta, eftersom många har interne på sina mobiler, men inte alla i klassn (åk6).
  2. 1
    Internet mobilerna? Har era barn, typ 13-år, tillgång till internet på sina mobiler? Vad är era åsikter om det? Det är ju inte allt som är bra för dem på internet och hemma kan man ha mer koll.

    De är väldig social press på detta, eftersom många har interne på sina mobiler, men inte alla i klassn (åk6).
  3. Också anonym
    #2
    Sonen (13) har en mindre modell av smartphone som inte är så himla smart egentligen. Den ringer han mig på om han behöver, nåt annat användningsområde för den har han inte.
    Däremot har han tillgång till iPad. På denna kikar han på YouTube och spelar lite app-spel. Han kan inte installera nya spel själv utan jag måste godkänna dem. Youtube-filmerna är uteslutande om olika spel (mestadels minecraft, Hearthstone och WoW) och han har inte uppvisat nåt intresse av andra filmer. Jag har pratat en hel del om hur man beter sig på internet och vad man ska akta sig för, men för vår del är det nog så att det han ser på mest begränsas av att han har mycket begränsade intressen...
  4. 2
    Sonen (13) har en mindre modell av smartphone som inte är så himla smart egentligen. Den ringer han mig på om han behöver, nåt annat användningsområde för den har han inte.
    Däremot har han tillgång till iPad. På denna kikar han på YouTube och spelar lite app-spel. Han kan inte installera nya spel själv utan jag måste godkänna dem. Youtube-filmerna är uteslutande om olika spel (mestadels minecraft, Hearthstone och WoW) och han har inte uppvisat nåt intresse av andra filmer. Jag har pratat en hel del om hur man beter sig på internet och vad man ska akta sig för, men för vår del är det nog så att det han ser på mest begränsas av att han har mycket begränsade intressen...
  5. Anonym
    #3
    Ja, det är väl ungefär så vi tänker också.
  6. 3
    Ja, det är väl ungefär så vi tänker också.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar