Gravid - men känns inte
Junibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Feb 2012
    #1

    Gravid - men känns inte

    Har testat positivt och är nu i vecka 6+0. Men glömmer bort ibland att jag är gravid, för jag känner mig nästan som vanligt. Lite andfådd och yr men för övrigt mår jag bra (innan jag testade, och en tid efter, var jag dock extremt arg och trodde att jag fått den värsta PMS:en ever). Har varit gravid en gång förut och det blev en dotter. Vet att jag vid samma tid den gången hade haft onda bröst länge, var trött, hade svimmat, hade sug efter viss mat, och mådde lite olustigt.

    Förstår inte hur det kan vara så här olika och tänker att det nog inte kommer att gå bra denna gång. Känns också så länge att vänta på första BM-besöket som är en månad bort. Har också glömt bort vad de gör på första besöket, men visst kollar de väl hormonnivåerna så de ser om man verkligen är gravid?? Vill verkligen inte komma ända till kub-testet bara för att upptäcka att det inte finns något som lever därinne.

    Hur upplever ni er nya graviditet med era förra, om ni varit gravida förut? Är de liknande eller olika?
  2. 1
    Gravid - men känns inte Har testat positivt och är nu i vecka 6+0. Men glömmer bort ibland att jag är gravid, för jag känner mig nästan som vanligt. Lite andfådd och yr men för övrigt mår jag bra (innan jag testade, och en tid efter, var jag dock extremt arg och trodde att jag fått den värsta PMS:en ever). Har varit gravid en gång förut och det blev en dotter. Vet att jag vid samma tid den gången hade haft onda bröst länge, var trött, hade svimmat, hade sug efter viss mat, och mådde lite olustigt.

    Förstår inte hur det kan vara så här olika och tänker att det nog inte kommer att gå bra denna gång. Känns också så länge att vänta på första BM-besöket som är en månad bort. Har också glömt bort vad de gör på första besöket, men visst kollar de väl hormonnivåerna så de ser om man verkligen är gravid?? Vill verkligen inte komma ända till kub-testet bara för att upptäcka att det inte finns något som lever därinne.

    Hur upplever ni er nya graviditet med era förra, om ni varit gravida förut? Är de liknande eller olika?
  3. Nr6
    #2
    Väntar sjätte barnet, och några graviditeter har varit liknande, men andra har skiljt sig åt.
    Denna gången känner jag inte så mycket. Lite växtvärk och lite trötthet & yrsel. Men vem vet, det kanske kommer mer senare?
  4. 2
    Väntar sjätte barnet, och några graviditeter har varit liknande, men andra har skiljt sig åt.
    Denna gången känner jag inte så mycket. Lite växtvärk och lite trötthet & yrsel. Men vem vet, det kanske kommer mer senare?
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Ja efter att ha googlat runt har jag förstått att det kan vara väldigt olika. Ska försöka vara tacksam över att jag mår såpass bra att jag kan leva som vanligt! Lycka till med sexan, Nr6!
  6. 3
    Ja efter att ha googlat runt har jag förstått att det kan vara väldigt olika. Ska försöka vara tacksam över att jag mår såpass bra att jag kan leva som vanligt! Lycka till med sexan, Nr6!
  7. Nr6
    #4
    Tack, lycka till du också!
  8. 4
    Tack, lycka till du också!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar