Platserna du måste se innan du dör?
Resesnack
  1. Misell
    #1

    Platserna du måste se innan du dör?

    http://nyheter.destination.se/4384/p...a#xtor=AD-500-[destination]-[tf_huvudspalt_1410]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[16]

    Har du besökt någon/några av dom? Vilka vill du besöka?
    Något ställe som borde platsa på listan enligt dig?
  2. 1
    Platserna du måste se innan du dör? http://nyheter.destination.se/4384/p...a#xtor=AD-500-[destination]-[tf_huvudspalt_1410]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[16]

    Har du besökt någon/några av dom? Vilka vill du besöka?
    Något ställe som borde platsa på listan enligt dig?
  3. Misell
    #2
    Oj vad länken ser knepig ut! Men den funkade i alla fall när jag klickade på den nu.
    Egna svar då´rå:
    1) Grand Canyon skulle jag gärna vilja se, ja och hoppas att jag får göra det med någon gång.
    2) Colosseum i Rom - check! Hela Rom är mäktig att besöka.
    3) Kristus-statyn i Rio - mja, den är säkert jättemäktig och så, men just Rio har jag aldrig känt någon direkt önskan att åka till faktiskt.
    4) Oktoberfest i München - har varit i München, dock inte på Oktoberfest. Gillar ju inte öl alls heller så nej, det går bort för min del. München som stad var väl inget särskilt så tyckte jag. Som vilken tysk stad som helst typ.
    5) Machu Picchu - har aldrig haft någon direkt längtan dit heller faktiskt. Men det ska vara häftigt enligt de som har upplevt det. Står inte på min lista.
    6) Tulpanfälten i Holland - har varit i Holland men inte för att titta på tulpaner dock. Nä, så intressant är det inte även om det säkert är väldigt fint.
    7) Rockefeller Plaza i NY - NY står absolut på min lista och jag hoppas få komma dit nångång. Fast det här med Rockefeller Plaza visste jag inte.
    8) Venedig - har jag varit i och det är en mycket mycket vacker stad. Var där med barn och barnvagn dock vilket inte var nån större hit. Skulle gärna åka dit igen på romantisk semester utan barn
    9) Las Vegas - har jag aldrig känt nån jättelängtan till heller. Men det är klart...skulle jag åka till Grand Canyon nån gång så är ju inte Vegas så långt bort så då hade det kanske blivit det med
    10) Cheops-pyramiden - pyramiderna i Egypten har stått på min lista länge! Men det är tydligen bökigt att komma dit har jag hört så det kräver väl en hel del planering gissar jag.

    Det jag saknar på listan är staden Petra i Jordanien och Kinesiska muren.
    Australien är annars ett land som står på listan att vilja besöka nångång, men det krävs ju lite pengar till det om man säger så.

    (tråden finns även på OÄF)
  4. 2
    Oj vad länken ser knepig ut! Men den funkade i alla fall när jag klickade på den nu.
    Egna svar då´rå:
    1) Grand Canyon skulle jag gärna vilja se, ja och hoppas att jag får göra det med någon gång.
    2) Colosseum i Rom - check! Hela Rom är mäktig att besöka.
    3) Kristus-statyn i Rio - mja, den är säkert jättemäktig och så, men just Rio har jag aldrig känt någon direkt önskan att åka till faktiskt.
    4) Oktoberfest i München - har varit i München, dock inte på Oktoberfest. Gillar ju inte öl alls heller så nej, det går bort för min del. München som stad var väl inget särskilt så tyckte jag. Som vilken tysk stad som helst typ.
    5) Machu Picchu - har aldrig haft någon direkt längtan dit heller faktiskt. Men det ska vara häftigt enligt de som har upplevt det. Står inte på min lista.
    6) Tulpanfälten i Holland - har varit i Holland men inte för att titta på tulpaner dock. Nä, så intressant är det inte även om det säkert är väldigt fint.
    7) Rockefeller Plaza i NY - NY står absolut på min lista och jag hoppas få komma dit nångång. Fast det här med Rockefeller Plaza visste jag inte.
    8) Venedig - har jag varit i och det är en mycket mycket vacker stad. Var där med barn och barnvagn dock vilket inte var nån större hit. Skulle gärna åka dit igen på romantisk semester utan barn
    9) Las Vegas - har jag aldrig känt nån jättelängtan till heller. Men det är klart...skulle jag åka till Grand Canyon nån gång så är ju inte Vegas så långt bort så då hade det kanske blivit det med
    10) Cheops-pyramiden - pyramiderna i Egypten har stått på min lista länge! Men det är tydligen bökigt att komma dit har jag hört så det kräver väl en hel del planering gissar jag.

    Det jag saknar på listan är staden Petra i Jordanien och Kinesiska muren.
    Australien är annars ett land som står på listan att vilja besöka nångång, men det krävs ju lite pengar till det om man säger så.

    (tråden finns även på OÄF)
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Pyramiden, Colisseum och Venedig har jag sett.

    Förhoppningsvis kommer jag att se tulpanerna i Holland, New York, Las Vegas, Grand Canyon och Oktoberfestival. Det andra lockar inte nu.
  6. 3
    Pyramiden, Colisseum och Venedig har jag sett.

    Förhoppningsvis kommer jag att se tulpanerna i Holland, New York, Las Vegas, Grand Canyon och Oktoberfestival. Det andra lockar inte nu.
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Platser jag önskar till, ett axplock
    -Påskön
    -Nya Zeeland
    -Angkor Wat, ja Kambodja i huvud taget ( har en bekant som ska flytta dit så vem vet!)
    -Rom och Florens samt Comosjön, får bli en rundresa i Italien någon gång.
    -Provence, när lavendeln blommar - planerar en rundresa i Frankrike!

    Det finns nog flera ställen jag gärna åker till, men det här var några
  8. 4
    Platser jag önskar till, ett axplock
    -Påskön
    -Nya Zeeland
    -Angkor Wat, ja Kambodja i huvud taget ( har en bekant som ska flytta dit så vem vet!)
    -Rom och Florens samt Comosjön, får bli en rundresa i Italien någon gång.
    -Provence, när lavendeln blommar - planerar en rundresa i Frankrike!

    Det finns nog flera ställen jag gärna åker till, men det här var några
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Av de platser som nämns på listan, längtar jag mest efter att besöka Grand Canyon och Colosseum. New York har jag varit i, men sist jag var där var 1989 (lääänge sen), så det vore förstås väldigt roligt att återvända. Då var jag upp i Twin Towers, men de finns ju inte längre.
  10. 5
    Av de platser som nämns på listan, längtar jag mest efter att besöka Grand Canyon och Colosseum. New York har jag varit i, men sist jag var där var 1989 (lääänge sen), så det vore förstås väldigt roligt att återvända. Då var jag upp i Twin Towers, men de finns ju inte längre.
  11. Medlem sedan
    Jan 2001
    #6
    Jag har varit i:
    Colosseum, Rom
    München, men inte på oktoberfest
    Holland, men när bara sett litet tulpaner
    Rockefeller Center, New York
    Venedig

    Jag skulle vilja se:
    Grand Canyon
    Machu Picchu
    Jag skulle i.o.f.s. vilja se pyramiderna, men jag annars ingen längtan till Egypten.
    Las Vegas ger mig obehagsrysningar -fast jag har inte varit där, så jag vet inte.

    På listan saknar jag Jerusalem (vet inte exakt vilken del, kanske Klagomuren). Dit skulle jag vilja åka.
    Sedan skulle man väl på listan kunna tänka sig något från Paris, London, Berlin. Eller blommande körsbärsträd i Tokyo. Eller Niagarafallen. Tja, det finns många sätt att skriva en sådan lista...
  12. 6
    Jag har varit i:
    Colosseum, Rom
    München, men inte på oktoberfest
    Holland, men när bara sett litet tulpaner
    Rockefeller Center, New York
    Venedig

    Jag skulle vilja se:
    Grand Canyon
    Machu Picchu
    Jag skulle i.o.f.s. vilja se pyramiderna, men jag annars ingen längtan till Egypten.
    Las Vegas ger mig obehagsrysningar -fast jag har inte varit där, så jag vet inte.

    På listan saknar jag Jerusalem (vet inte exakt vilken del, kanske Klagomuren). Dit skulle jag vilja åka.
    Sedan skulle man väl på listan kunna tänka sig något från Paris, London, Berlin. Eller blommande körsbärsträd i Tokyo. Eller Niagarafallen. Tja, det finns många sätt att skriva en sådan lista...
  13. Medlem sedan
    Jun 2004
    #7
    Jag har besökt Rom och Venedig (och München, men inte på oktoberfesten och bara som ett stopp)

    Jag hade nog velat se allt på listan, allra helst Rio de Janeiro och New York.
  14. 7
    Jag har besökt Rom och Venedig (och München, men inte på oktoberfesten och bara som ett stopp)

    Jag hade nog velat se allt på listan, allra helst Rio de Janeiro och New York.
  15. Medlem sedan
    May 2011
    #8
    Tre av platserna är besökta.

    1. Rom och Colloseum- Mäktigt, men överjäklligt med köer men upplevs lika mäktig utifrån.

    2. Las Vegas, The Strip: en cool upplevelse som jag vid 21 kände att man måste ha sett och jag ångrar mig inte nu 12 år senare .

    3.
    Cheopspyramiden, Egypten: Kul att ha sett och upplevt, känns också som ett måste på min lista.
  16. 8
    Tre av platserna är besökta.

    1. Rom och Colloseum- Mäktigt, men överjäklligt med köer men upplevs lika mäktig utifrån.

    2. Las Vegas, The Strip: en cool upplevelse som jag vid 21 kände att man måste ha sett och jag ångrar mig inte nu 12 år senare .

    3.
    Cheopspyramiden, Egypten: Kul att ha sett och upplevt, känns också som ett måste på min lista.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar