Blir tydligen mamma till en aprilbebis..
Aprilbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Apr 2010
    #1

    Blir tydligen mamma till en aprilbebis..

    Hej. Plussade för snart en månad sen men behövde en datering av vår inneboende för att veta att liten tänker titta ut i April. Jag hoppades på Maj så jag skulle hinna klart med min utbildning den här gången men tja, livet ville annorlunda. Såå jag tänkte väll hänga här med er ett tag =) Theres heter jag och bor med man och en son på snart tre år på en liten gård lite norr om Uppsala.
  2. 1
    Blir tydligen mamma till en aprilbebis.. Hej. Plussade för snart en månad sen men behövde en datering av vår inneboende för att veta att liten tänker titta ut i April. Jag hoppades på Maj så jag skulle hinna klart med min utbildning den här gången men tja, livet ville annorlunda. Såå jag tänkte väll hänga här med er ett tag =) Theres heter jag och bor med man och en son på snart tre år på en liten gård lite norr om Uppsala.
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Hej!
    Kul med någon så nära, jag känner ingen som har eller ska ha barn så kommer också hänga här
    Jag har BF 5 April å blir nog inte heller klar med min utbildning, men ja det går förhoppningsvis att forsätta med sen
    jag bor med min man i Uppsala och ska på RUL 10 november, första bebis )
    När ska du på RUL?
  4. 2
    Hej!
    Kul med någon så nära, jag känner ingen som har eller ska ha barn så kommer också hänga här
    Jag har BF 5 April å blir nog inte heller klar med min utbildning, men ja det går förhoppningsvis att forsätta med sen
    jag bor med min man i Uppsala och ska på RUL 10 november, första bebis )
    När ska du på RUL?
  5. Medlem sedan
    Aug 2014
    #3
    Jag ska också på RUL den 10 november. Väntar i mitten av april
  6. 3
    Jag ska också på RUL den 10 november. Väntar i mitten av april
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Gud vad kul, då väntar vi tillsammans lycka till hur mår du då? Jag har precis börjat känna mer tydligt att det finns liv där inne =D
  8. 4
    Gud vad kul, då väntar vi tillsammans lycka till hur mår du då? Jag har precis börjat känna mer tydligt att det finns liv där inne =D
  9. Medlem sedan
    Aug 2014
    #5
    Jag mår oförskämt bra. Har mått bra i princip hela tiden, har jag mått illa har jag ätit så har det gått över, har enbart kräkt två gånger. Nu börjar även tröttheten att försvinna . Svårt med att vakna mitt i natten av konstiga drömmar och kisse pauser bara! Haha! Jag börjar också känna nu! Det pirrar/fladdrar till i magen och det måste ju var bebisen!!

    hur mår du? är det ditt första?

    Jag är så förväntansfull till den 10 november. Är så rädd att det ska vara något fel, men nu så ska man få bekräftelse på allt, såå bara 9 dagar kvar nu.. Längtar!!
  10. 5
    Jag mår oförskämt bra. Har mått bra i princip hela tiden, har jag mått illa har jag ätit så har det gått över, har enbart kräkt två gånger. Nu börjar även tröttheten att försvinna . Svårt med att vakna mitt i natten av konstiga drömmar och kisse pauser bara! Haha! Jag börjar också känna nu! Det pirrar/fladdrar till i magen och det måste ju var bebisen!!

    hur mår du? är det ditt första?

    Jag är så förväntansfull till den 10 november. Är så rädd att det ska vara något fel, men nu så ska man få bekräftelse på allt, såå bara 9 dagar kvar nu.. Längtar!!
  11. Medlem sedan
    Apr 2010
    #6
    Det blir våran andra, Egil blir tre år i februari. Mår precis lika bra den här gången som förra, kommer lite illamående om jag inte äter regelbundet och är flåsig som om jag hade KOL men inga andra känningar. Idag ska vi berätta för mannens föräldrar (och syskon) på min sida vet de flesta reda. Hade en rätt rejäl resa med svärmor förra gången så relationen med henne är inte på topp längre, känns jäkligt bra att hon får komma in när det i princip är bara hälften kvar =) Har inte vart på RUL än men vi gjorde ju KUB-testet eftersom jag passerat bäst föredatum, så vi har sett den där lilla sprattliga varelsen redan.

    Vart i Uppsala bor du Taliya? Vi bor ca tre mil mot Alunda. Är det din första?
  12. 6
    Det blir våran andra, Egil blir tre år i februari. Mår precis lika bra den här gången som förra, kommer lite illamående om jag inte äter regelbundet och är flåsig som om jag hade KOL men inga andra känningar. Idag ska vi berätta för mannens föräldrar (och syskon) på min sida vet de flesta reda. Hade en rätt rejäl resa med svärmor förra gången så relationen med henne är inte på topp längre, känns jäkligt bra att hon får komma in när det i princip är bara hälften kvar =) Har inte vart på RUL än men vi gjorde ju KUB-testet eftersom jag passerat bäst föredatum, så vi har sett den där lilla sprattliga varelsen redan.

    Vart i Uppsala bor du Taliya? Vi bor ca tre mil mot Alunda. Är det din första?
  13. Medlem sedan
    Oct 2014
    #7
    Jepp, detta är min första graviditet det går från lycka å spänning med bebis, till oro och rädsla inför förlossningen :/ vet att det är normalt å så, men ska prata extra med barnmorska om alla förberedelser som kan hjälpa
    Hoppas på att kunna få reda på könet också, det viktigaste är ju att den är frisk, men skulle vara kul att veta.
    Maria: fick du veta kön förra grav?
    Kul, min pappa bor ungefär som du då Själv bor jag i stan, kapellgärdet.
    Tinge: är detta din första?

    Jag mår bra tack. Lite hjärtklappning ibland å trött ibland, men annars är allt bekvämt just nu I början mådde jag illa under en längra period, men kräktes nog bara två gånger jag med
  14. 7
    Jepp, detta är min första graviditet det går från lycka å spänning med bebis, till oro och rädsla inför förlossningen :/ vet att det är normalt å så, men ska prata extra med barnmorska om alla förberedelser som kan hjälpa
    Hoppas på att kunna få reda på könet också, det viktigaste är ju att den är frisk, men skulle vara kul att veta.
    Maria: fick du veta kön förra grav?
    Kul, min pappa bor ungefär som du då Själv bor jag i stan, kapellgärdet.
    Tinge: är detta din första?

    Jag mår bra tack. Lite hjärtklappning ibland å trött ibland, men annars är allt bekvämt just nu I början mådde jag illa under en längra period, men kräktes nog bara två gånger jag med
  15. Medlem sedan
    Apr 2010
    #8
    nej vi tyckte inte det behövdes.. jag hade drömt om henne så jag var säker på att det skulle bli en flicka. jag VISSTE att det skulle bli en flicka men ut kom en pojke. nåväl få se om det är en rödhårig jänta den här gången isf blev hon bara lite försenad =)
  16. 8
    nej vi tyckte inte det behövdes.. jag hade drömt om henne så jag var säker på att det skulle bli en flicka. jag VISSTE att det skulle bli en flicka men ut kom en pojke. nåväl få se om det är en rödhårig jänta den här gången isf blev hon bara lite försenad =)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar