Hur är det i Sverige?
Februaribarn 2015
  1. Medlem sedan
    Aug 2014
    #1

    Hur är det i Sverige?

    Hej på er, jag bor inte i Sverige för tillfället men är väldigt nyfiken på om ni har samma kontroller som här ( i Italien ) . Ultraljud hos gynekolog varje mån + urin och blodprov varje mån..
    jag ska skriva in mej på " föräldrakurs " och fick då reda på att den är 3 ggr i veckan ( 1 och en halv timma per gång ) i 2 månader..
    kommer inte ihåg att någon utav mina vänner gick på så värst många kontroller i Sverige men jag kanske har missat något?
    Ha en fin kväll
  2. 1
    Hur är det i Sverige? Hej på er, jag bor inte i Sverige för tillfället men är väldigt nyfiken på om ni har samma kontroller som här ( i Italien ) . Ultraljud hos gynekolog varje mån + urin och blodprov varje mån..
    jag ska skriva in mej på " föräldrakurs " och fick då reda på att den är 3 ggr i veckan ( 1 och en halv timma per gång ) i 2 månader..
    kommer inte ihåg att någon utav mina vänner gick på så värst många kontroller i Sverige men jag kanske har missat något?
    Ha en fin kväll
  3. Medlem sedan
    Jun 2014
    #2
    Just nu har jag kontroll på mödravården var tredje vecka. Vi kollar vikt, blodtryck, HB, och ibland även urinen. Sen mäter de magen och lyssnar på hjärtljudet.
  4. 2
    Just nu har jag kontroll på mödravården var tredje vecka. Vi kollar vikt, blodtryck, HB, och ibland även urinen. Sen mäter de magen och lyssnar på hjärtljudet.
  5. Medlem sedan
    Aug 2014
    #3
    Här är det ingen mätning utav magen mäter man mitt fram på magen eller mäter man runt ( runt ryggen o magen lixom ) om?
  6. 3
    Här är det ingen mätning utav magen mäter man mitt fram på magen eller mäter man runt ( runt ryggen o magen lixom ) om?
  7. Medlem sedan
    Jun 2014
    #4
    Man mäter från blygdbenet rakt över magen där barnmorskan känner att bebis ligger
  8. 4
    Man mäter från blygdbenet rakt över magen där barnmorskan känner att bebis ligger
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar