illamående
Junibarn 2015
  1. Medlem sedan
    Feb 2012
    #1

    illamående

    Jag är gravid med mitt andra barn och den här gången är det värre än förra. Jag mår så illa hela tiden och spyr antingen upp maten eller klarar knappt av att äta alls. Hoppas så att detta ska gå över snart. Fått medicin av barnmorskan som hjälper lite tack och lov. Tänk vilka saker vi går igenom för våra barn
  2. 1
    illamående Jag är gravid med mitt andra barn och den här gången är det värre än förra. Jag mår så illa hela tiden och spyr antingen upp maten eller klarar knappt av att äta alls. Hoppas så att detta ska gå över snart. Fått medicin av barnmorskan som hjälper lite tack och lov. Tänk vilka saker vi går igenom för våra barn
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2

    illamående

    Ja, visst är det jobbigt att må illa! Vilken vecka är du i? Det brukar ju lugna sig vid v 12 för dom flesta. Mina tips är att aldrig bli hungrig. Ät små små portioner OFTA och bara sånt du verkligen är sugen på! Undvik att vara i köket, be din partner att låga maten istället Sen finns det nåt som heter SeaBand, om jag inte minns fel, som är ett armband med en liten kula på som trycker mot en viss akupressurpunkt i handleden vilket kan lindra illamående. Funkar för vissa! Mitt problem jag har just nu är att dottern på 1,5 år är magsjuk och jag vabbar.. det är en riktig pärs att byta dom här bajsblöjorna när jag känner att det vänder sig i magen direkt! Men jag kör ner näsan under tröjkanten och håller andan så brukar det gå
  4. 2
    illamående Ja, visst är det jobbigt att må illa! Vilken vecka är du i? Det brukar ju lugna sig vid v 12 för dom flesta. Mina tips är att aldrig bli hungrig. Ät små små portioner OFTA och bara sånt du verkligen är sugen på! Undvik att vara i köket, be din partner att låga maten istället Sen finns det nåt som heter SeaBand, om jag inte minns fel, som är ett armband med en liten kula på som trycker mot en viss akupressurpunkt i handleden vilket kan lindra illamående. Funkar för vissa! Mitt problem jag har just nu är att dottern på 1,5 år är magsjuk och jag vabbar.. det är en riktig pärs att byta dom här bajsblöjorna när jag känner att det vänder sig i magen direkt! Men jag kör ner näsan under tröjkanten och håller andan så brukar det gå
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Jag är i vecka 8 så det känns som en evighet tills vecka 12 hahah. Tack för tipsen, jag märkte att illamåendet hängde ihop med hungern. Så nu äter jag efter kroppens signaler istället för efter klockan. Oj ja kan tänkta mig att blöjlukten inte är så lätt att hantera när man knappt kan äta hahahha. Vilken vecka är du i? Hoppas du mår bättre snart
  6. 3
    Jag är i vecka 8 så det känns som en evighet tills vecka 12 hahah. Tack för tipsen, jag märkte att illamåendet hängde ihop med hungern. Så nu äter jag efter kroppens signaler istället för efter klockan. Oj ja kan tänkta mig att blöjlukten inte är så lätt att hantera när man knappt kan äta hahahha. Vilken vecka är du i? Hoppas du mår bättre snart
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4

    illamående

    Ja, då är det nog några veckor kvar tills det börjar ge sig för dig. Men lyssna på kroppen så går det säker bra sen har jag hört att det finns receptfria tabletter på apoteket som man kan ta mot illamående, själv har jag dock aldrig provat.
    Jag är i v 12 nu så mitt illamående är inte lika farligt som för ett par veckor sen. Men det är lite till och från fortfarande Jämför jag med när jag var gravid med dottern så har det ändå inte varit så farligt den hör gången, hehe!
    Hoppas du också mår bättre snart
  8. 4
    illamående Ja, då är det nog några veckor kvar tills det börjar ge sig för dig. Men lyssna på kroppen så går det säker bra sen har jag hört att det finns receptfria tabletter på apoteket som man kan ta mot illamående, själv har jag dock aldrig provat.
    Jag är i v 12 nu så mitt illamående är inte lika farligt som för ett par veckor sen. Men det är lite till och från fortfarande Jämför jag med när jag var gravid med dottern så har det ändå inte varit så farligt den hör gången, hehe!
    Hoppas du också mår bättre snart
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5
    Fler alltså än jag. Hoppas du har det bättre nu. Själv är jag i v. 16 men fortfarande spyr jag o mår illa dygnet runt. Inget morgonillamående utan det är hela dygnet. Så sover inte alls bra. Blev sjukskriven på heltid året ut för ett par veckor sedan. Planen är halvtid i januari men vi får se om det kommer gå. Har fått medicin av läkare men den hjälper inte. Kan i o för sig bero på att jag får upp den igen... Så jag tänk vad vi går igenom för våra små. Men oj så fort de kommer ut o man ser dem för första gången är det värt allt. man glömmer genas allt för en stund o bara känner lycka o kärlek.
  10. 5
    Fler alltså än jag. Hoppas du har det bättre nu. Själv är jag i v. 16 men fortfarande spyr jag o mår illa dygnet runt. Inget morgonillamående utan det är hela dygnet. Så sover inte alls bra. Blev sjukskriven på heltid året ut för ett par veckor sedan. Planen är halvtid i januari men vi får se om det kommer gå. Har fått medicin av läkare men den hjälper inte. Kan i o för sig bero på att jag får upp den igen... Så jag tänk vad vi går igenom för våra små. Men oj så fort de kommer ut o man ser dem för första gången är det värt allt. man glömmer genas allt för en stund o bara känner lycka o kärlek.
  11. Medlem sedan
    Jan 2015
    #6
    Hej! Trots att man vet att det är många som mår illa under sin graviditet, kan man känna sig så sjukt ensam i sin situation när man ligger på soffan och kräks! Är gravid i v. 18 nu och det har ännu inte gått över.
  12. 6
    Hej! Trots att man vet att det är många som mår illa under sin graviditet, kan man känna sig så sjukt ensam i sin situation när man ligger på soffan och kräks! Är gravid i v. 18 nu och det har ännu inte gått över.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar