Missfall?
Junibarn 2015
  1. 42 år!
    #1

    Missfall?

    Jag började få bruna flytningar på lördag. Sen har det gått över till mer och mer blödningar.
    I morse ringde jag gyn.mottagningen och fick tid direkt.
    Dom kunde se ett tickande hjärta, men fostrets storlek avviker från graviditetens längd (7+1).
    Enligt läkaren kan det va ett begynnande missfall, även om hjärtat tickar.
    Jag ska på återbesök om en vecka, så får vi se hur det ser ut då.

    Jag som trodde jag skulle få besked: Missfall, eller normal blödning.
    Men nu sitter jag bara med ännu fler tankar.
  2. 1
    Missfall? Jag började få bruna flytningar på lördag. Sen har det gått över till mer och mer blödningar.
    I morse ringde jag gyn.mottagningen och fick tid direkt.
    Dom kunde se ett tickande hjärta, men fostrets storlek avviker från graviditetens längd (7+1).
    Enligt läkaren kan det va ett begynnande missfall, även om hjärtat tickar.
    Jag ska på återbesök om en vecka, så får vi se hur det ser ut då.

    Jag som trodde jag skulle få besked: Missfall, eller normal blödning.
    Men nu sitter jag bara med ännu fler tankar.
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Åh nej ovissheten är ju nästan värst! Förstår att det är en hel del tankar som snurrar.. Jag håller tummarna för att det lilla hjärtat fortsätter slå!
  4. 2
    Åh nej ovissheten är ju nästan värst! Förstår att det är en hel del tankar som snurrar.. Jag håller tummarna för att det lilla hjärtat fortsätter slå!
  5. 42 år!
    #3
    Ja, jag åkte in med tron att jag skulle få veta om det va ett missfall - och jag hade då kunnat gå vidare. Så här tidigt vet man ju att naturen går sitt jobb och 'städar upp' om det är nått allvarligt fel.

    Men nu vågar jag inte hoppas, och kan inte gå vidare.
    Som läkaren sa: det kan va början på ett missfall - även om hjärtat tickar - då fostret är allt för litet för tiden.

    Och så är det ju så tidigt i graviditeten att det inte är offentligt än.
    Bara jag och min pojkvän som vet.
    Tur att man kan va anonym på forumet så man får ut lite oro.
  6. 3
    Ja, jag åkte in med tron att jag skulle få veta om det va ett missfall - och jag hade då kunnat gå vidare. Så här tidigt vet man ju att naturen går sitt jobb och 'städar upp' om det är nått allvarligt fel.

    Men nu vågar jag inte hoppas, och kan inte gå vidare.
    Som läkaren sa: det kan va början på ett missfall - även om hjärtat tickar - då fostret är allt för litet för tiden.

    Och så är det ju så tidigt i graviditeten att det inte är offentligt än.
    Bara jag och min pojkvän som vet.
    Tur att man kan va anonym på forumet så man får ut lite oro.
  7. Anonym
    #4
    säger man inte att bruna flytningar är okej, det är de klarröda som man ska oroa sig för? har du ont? jag fick ett missfall för fyra år sen och det gjorde ont, som rejäl menssmärta och blödde klarrött under hela tiden.. hoppas så att det bara är "helt normala blödningar"/ Kram
  8. 4
    säger man inte att bruna flytningar är okej, det är de klarröda som man ska oroa sig för? har du ont? jag fick ett missfall för fyra år sen och det gjorde ont, som rejäl menssmärta och blödde klarrött under hela tiden.. hoppas så att det bara är "helt normala blödningar"/ Kram
  9. 42 år!
    #5
    Jo, men som jag skrev; det övergick till blödningar och det var därför jag ringde in. Läkaren sa att det kan va ett missfall på g även om hjärtat tickar.

    Jag har mens-ont, och har blött rött sen i måndags.
    Inga floder, men en ständig ström.

    För mig är det inte normalt med blödningar.
    Jag har fem barn sen innan, och aldrig hatt en enda blödning - inte ens när jag väntade tvillingarna.

    Jag hoppas självklart på det bästa, men är förberedd på det värsta.
  10. 5
    Jo, men som jag skrev; det övergick till blödningar och det var därför jag ringde in. Läkaren sa att det kan va ett missfall på g även om hjärtat tickar.

    Jag har mens-ont, och har blött rött sen i måndags.
    Inga floder, men en ständig ström.

    För mig är det inte normalt med blödningar.
    Jag har fem barn sen innan, och aldrig hatt en enda blödning - inte ens när jag väntade tvillingarna.

    Jag hoppas självklart på det bästa, men är förberedd på det värsta.
  11. Medlem sedan
    Jan 2011
    #6
    Hur har det gått? Har du varit på återbesök?
  12. 6
    Hur har det gått? Har du varit på återbesök?
  13. 42 år!
    #7
    Jag har förlorat knyttet :-(
  14. 7
    Jag har förlorat knyttet :-(
  15. Medlem sedan
    Jan 2011
    #8

    Missfall?

    Åh nej, vad tråkigt! :'( Hoppas du har nån axel att gråta ut mot! Vet hur fruktansvärt det känns! Styrkekram
  16. 8
    Missfall? Åh nej, vad tråkigt! :'( Hoppas du har nån axel att gråta ut mot! Vet hur fruktansvärt det känns! Styrkekram
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar