Ont i magen
Majbarn 2015
  1. Medlem sedan
    Nov 2014
    #1

    Ont i magen

    Hej

    Eftersom jag är gravid med mitt första barn så är det mycket som är nytt. Just nu har jag lite ont i magen, inte jätteont, men jag känner det nästan hela tiden. Det har varit så i en vecka nu och jag är nu i v 16+0. Är detta vanligt? eller något jag borde vara orolig över och kontakta min barnmorska?

    //Amanda
  2. 1
    Ont i magen Hej

    Eftersom jag är gravid med mitt första barn så är det mycket som är nytt. Just nu har jag lite ont i magen, inte jätteont, men jag känner det nästan hela tiden. Det har varit så i en vecka nu och jag är nu i v 16+0. Är detta vanligt? eller något jag borde vara orolig över och kontakta min barnmorska?

    //Amanda
  3. Medlem sedan
    Dec 2009
    #2
    Hej Amanda!
    Jag tror att det antingen beror på att bebisen och magen växer och/eller Braxton-Hicks, dvs att livmodern övar sig på sammandragningar inför förlossningen (helt normalt).
    Men gå inte omkring och oroa dig så ring barnmorskan och låt henne lugna dig!
  4. 2
    Hej Amanda!
    Jag tror att det antingen beror på att bebisen och magen växer och/eller Braxton-Hicks, dvs att livmodern övar sig på sammandragningar inför förlossningen (helt normalt).
    Men gå inte omkring och oroa dig så ring barnmorskan och låt henne lugna dig!
  5. Medlem sedan
    Nov 2014
    #3
    Tack, nu är jag lugn. Barnmorskan lugnade också mig
  6. 3
    Tack, nu är jag lugn. Barnmorskan lugnade också mig
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar