Asperger och mår inte bra, allt rasar
Psykisk ohälsa
  1. Anonym
    #1

    Asperger och mår inte bra, allt rasar

    Jag har haft problem hela livet, fått lita olika diagnoser, blivit iproppad den ena efter den andra medicinen (antidep med). Ingen medicin har hjälpt. Nu då jag snart är 40 år kommer man på efter utredning att jag har Asperger syndrom. Jag har 2 barn, svårt att ta hand om hela familjen. Känner mig dålig och trött. Känner mig som 85 år och att jag snart kommer dö. Gjorde en abort för några dagar sedan, var överens med sambo om detta. Aborten känns fortfarande som det enda valet jag hade pga min situation men jag känner mig så ledsen. Ville ha barnet, men kände att det enda jag kunde göra var att ta bort det. Vet inte hur jag ska komma vidare i livet, upp ur svarta hålet. Blev dessutom precis arbetslös för första gången i livet. Inget umgänge på dagarna heller längre alltså. Barnen på dagis och jag sitter/ligger i soffan hela dagarna. Någon som har asperger och vill ha kontakt så är jag mycket intresserad. Någon som vill ha en ny vän eller någon som har tips till mig, jag är intresserad. Ensam och ledsen känner jag mig.
  2. 1
    Asperger och mår inte bra, allt rasar Jag har haft problem hela livet, fått lita olika diagnoser, blivit iproppad den ena efter den andra medicinen (antidep med). Ingen medicin har hjälpt. Nu då jag snart är 40 år kommer man på efter utredning att jag har Asperger syndrom. Jag har 2 barn, svårt att ta hand om hela familjen. Känner mig dålig och trött. Känner mig som 85 år och att jag snart kommer dö. Gjorde en abort för några dagar sedan, var överens med sambo om detta. Aborten känns fortfarande som det enda valet jag hade pga min situation men jag känner mig så ledsen. Ville ha barnet, men kände att det enda jag kunde göra var att ta bort det. Vet inte hur jag ska komma vidare i livet, upp ur svarta hålet. Blev dessutom precis arbetslös för första gången i livet. Inget umgänge på dagarna heller längre alltså. Barnen på dagis och jag sitter/ligger i soffan hela dagarna. Någon som har asperger och vill ha kontakt så är jag mycket intresserad. Någon som vill ha en ny vän eller någon som har tips till mig, jag är intresserad. Ensam och ledsen känner jag mig.
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Hej, liknande situation här, förutom aborten. Har också fått Asperger-diagnos sent, är 50 och har stora barn. Jag har också haft lite av en kris, känner att jag knappt har några vänner kvar. Bor du i Stockholm, eller?
  4. 2
    Hej, liknande situation här, förutom aborten. Har också fått Asperger-diagnos sent, är 50 och har stora barn. Jag har också haft lite av en kris, känner att jag knappt har några vänner kvar. Bor du i Stockholm, eller?
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Asperger och lite annat här också. Har ganska stora barn. Tre av dem har autism. Jag fick diagnos sent, i samband med barnens utredningar. Jag är drygt 50 år.
  6. 3
    Asperger och lite annat här också. Har ganska stora barn. Tre av dem har autism. Jag fick diagnos sent, i samband med barnens utredningar. Jag är drygt 50 år.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar