Vad tycker om dessa namn?
Namn, dop & namngivning
  1. Anonym
    #1

    Vad tycker om dessa namn?

    Är nyfiken på vad ni tycker om -ette namn? Skriv gärna vad ni tycker om följande kvinnonamn och om ni vet några andra namn som avslutas med ette.

    - Annette
    - Antoinette
    - Juliette
    - Luzette
    - Mariette
    - Nicolette
    - Odette
  2. 1
    Vad tycker om dessa namn? Är nyfiken på vad ni tycker om -ette namn? Skriv gärna vad ni tycker om följande kvinnonamn och om ni vet några andra namn som avslutas med ette.

    - Annette
    - Antoinette
    - Juliette
    - Luzette
    - Mariette
    - Nicolette
    - Odette
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Jeanette är väl en annan klassiker. Men jag tycker faktiskt inte så mycket överhuvudtaget, det är inga namn som säger mig nånting. Annette har jag förvisso dåliga erfarenheter av men resten går mig förbi utan avtryck. Juliette och Odette är kanske de jag gillar bäst, om jag ska välja.
    Lisette och Suzette finns väl också?
  4. 2
    Jeanette är väl en annan klassiker. Men jag tycker faktiskt inte så mycket överhuvudtaget, det är inga namn som säger mig nånting. Annette har jag förvisso dåliga erfarenheter av men resten går mig förbi utan avtryck. Juliette och Odette är kanske de jag gillar bäst, om jag ska välja.
    Lisette och Suzette finns väl också?
  5. Anonym
    #3
    Min mor hette Mariette som andranamn, hon sa alltid "Mariette - Marietvå...." om det, tyckte själv INTE om det. Men jag tycker det är fint

    http://www.heart2heart.n.nu/forbaby
  6. 3
    Min mor hette Mariette som andranamn, hon sa alltid "Mariette - Marietvå...." om det, tyckte själv INTE om det. Men jag tycker det är fint

    http://www.heart2heart.n.nu/forbaby
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Citat Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
    Är nyfiken på vad ni tycker om -ette namn? Skriv gärna vad ni tycker om följande kvinnonamn och om ni vet några andra namn som avslutas med ette.

    - Annette
    - Antoinette
    - Juliette
    - Luzette
    - Mariette
    - Nicolette
    - Odette
    Tycker Juliette är fint av dina
    annars är Henriette fint .
  8. 4
    Citat Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
    Är nyfiken på vad ni tycker om -ette namn? Skriv gärna vad ni tycker om följande kvinnonamn och om ni vet några andra namn som avslutas med ette.

    - Annette
    - Antoinette
    - Juliette
    - Luzette
    - Mariette
    - Nicolette
    - Odette
    Tycker Juliette är fint av dina
    annars är Henriette fint .
  9. Medlem sedan
    Dec 2009
    #5
    Claudette finns oxå
  10. 5
    Claudette finns oxå
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar