Glukosbelastning
Februaribarn 2015
  1. Medlem sedan
    Jul 2009
    #1

    Glukosbelastning

    I tisdags så var det dags för glukosbelastning.
    Mådde mycket sämre denna gång.
    Illamående och blev nästan svimfärdig, inte alls som förra gången då de 2 timmarna gick så fort.

    Har ni andra med gjort detta? Hur gick det isåfall?
  2. 1
    Glukosbelastning I tisdags så var det dags för glukosbelastning.
    Mådde mycket sämre denna gång.
    Illamående och blev nästan svimfärdig, inte alls som förra gången då de 2 timmarna gick så fort.

    Har ni andra med gjort detta? Hur gick det isåfall?
  3. Medlem sedan
    Jun 2014
    #2
    Jag gjorde glukosbelastningen igår.
    Det var skit jobbigt att inte få dricka från kl 22 kvällen innan eftersom att jag är törstig hela tiden. Men det gick bättre denna gång än när jag gjorde det 2005.
    Glykosen var kylskåpskall och jag pressade en halv lime i.
    Däremot låg jag på gränsen till diabetes tyvärr.
  4. 2
    Jag gjorde glukosbelastningen igår.
    Det var skit jobbigt att inte få dricka från kl 22 kvällen innan eftersom att jag är törstig hela tiden. Men det gick bättre denna gång än när jag gjorde det 2005.
    Glykosen var kylskåpskall och jag pressade en halv lime i.
    Däremot låg jag på gränsen till diabetes tyvärr.
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Från 22? Jag fick dricka fram till 24.. Men som du hade jag väldigt svårt att inte få dricka då jag med törstar väldigt. "Fuskade" lite och sköljde munnen, då kändes det lite bättre. Men BM sa det var ok, så länge jag inte svalde!

    Jag hade nog 1 hel citron i, för sockret smakade inte så mycket tack och lov! (sköterskan som gjorde "min drink" när jag lämnade urinprov)

    Ajdå, det var ju inte kul. Ska du in och göra ett till då?
  6. 3
    Från 22? Jag fick dricka fram till 24.. Men som du hade jag väldigt svårt att inte få dricka då jag med törstar väldigt. "Fuskade" lite och sköljde munnen, då kändes det lite bättre. Men BM sa det var ok, så länge jag inte svalde!

    Jag hade nog 1 hel citron i, för sockret smakade inte så mycket tack och lov! (sköterskan som gjorde "min drink" när jag lämnade urinprov)

    Ajdå, det var ju inte kul. Ska du in och göra ett till då?
  7. Medlem sedan
    Jun 2014
    #4
    Vet inte om jag måste göra det igen då det inte var min barnmorska som utförde testet på mig. Men jag ska träffa henne på måndag och jag antar att jag får mina prov svar då med för blodprovet som jag fick lämna efter tillväxt UL.
  8. 4
    Vet inte om jag måste göra det igen då det inte var min barnmorska som utförde testet på mig. Men jag ska träffa henne på måndag och jag antar att jag får mina prov svar då med för blodprovet som jag fick lämna efter tillväxt UL.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar