Taggad att föda igen
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Taggad att föda igen

    Jag är gravid med andra barnet och längtar tills förlossningen. Det känns lite galet på ett sätt eftersom jag har större koll på vad som väntar nu, men jag är så nöjd med förra så jag ser verkligen fram emot att få uppleva det igen! Det som skrämmer mig lite är dock att jag kanske har ännu högre "krav" nu eftersom jag har nåt att jämföra med och det kanske inte alls går lika smidigt den här gången. Men mest känner jag mig förväntansfull i alla fall

    Hur ser ni andra på förlossningen?
  2. 1
    Taggad att föda igen Jag är gravid med andra barnet och längtar tills förlossningen. Det känns lite galet på ett sätt eftersom jag har större koll på vad som väntar nu, men jag är så nöjd med förra så jag ser verkligen fram emot att få uppleva det igen! Det som skrämmer mig lite är dock att jag kanske har ännu högre "krav" nu eftersom jag har nåt att jämföra med och det kanske inte alls går lika smidigt den här gången. Men mest känner jag mig förväntansfull i alla fall

    Hur ser ni andra på förlossningen?
  3. Medlem sedan
    Jun 1999
    #2
    Hej! Jag har haft två snabba förlossningar utan smärtstillande. Första gången var smärtan oövervinnerlig, jag skrek som bara den! Från att vi kom i på förlossningen tog det 1,50 innan han var född. Trots att värkarna kom med fem minuters mellanrum när vi kom in. Samma sak med nr 2, snabbt som bara den, smärtsamt men nu visste jag vad jag ville och barnmorskan som sa att det skull ta lång tid när vi kom in fick helt fel! Nr 3 blir spännande, de två första började helt olika. Nr 1, då gick vattnet och sedan kom värkarna. Nr 2 då kom värkarna, vattnet gick 20 min innan födseln. Hur det än blir nästa gång så hoppas jag att det går bra, samtidigt är det skönt att veta hur det ska kännas!
  4. 2
    Hej! Jag har haft två snabba förlossningar utan smärtstillande. Första gången var smärtan oövervinnerlig, jag skrek som bara den! Från att vi kom i på förlossningen tog det 1,50 innan han var född. Trots att värkarna kom med fem minuters mellanrum när vi kom in. Samma sak med nr 2, snabbt som bara den, smärtsamt men nu visste jag vad jag ville och barnmorskan som sa att det skull ta lång tid när vi kom in fick helt fel! Nr 3 blir spännande, de två första började helt olika. Nr 1, då gick vattnet och sedan kom värkarna. Nr 2 då kom värkarna, vattnet gick 20 min innan födseln. Hur det än blir nästa gång så hoppas jag att det går bra, samtidigt är det skönt att veta hur det ska kännas!
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    Intressant alla har så olika förlossningar! Själv hade jag värkar i total 24h :P De började kl 20 på kvällen och den natten kunde jag inte sova en blund. Vid kl 14 dagen efter var vi inne på förlossningen och kl 20.08 den kvällen föddes hon. Jag tog lustgas som enda bedövning och trots att det tog lite tid så känner jag mig som sagt väldigt nöjd. Jag kände att jag hade relativt mkt kontroll över situationen och kunde hantera smärtan. Inför nästa förlossning hoppas jag att det går aningen snabbare men inte för snabbt.
  6. 3
    Intressant alla har så olika förlossningar! Själv hade jag värkar i total 24h :P De började kl 20 på kvällen och den natten kunde jag inte sova en blund. Vid kl 14 dagen efter var vi inne på förlossningen och kl 20.08 den kvällen föddes hon. Jag tog lustgas som enda bedövning och trots att det tog lite tid så känner jag mig som sagt väldigt nöjd. Jag kände att jag hade relativt mkt kontroll över situationen och kunde hantera smärtan. Inför nästa förlossning hoppas jag att det går aningen snabbare men inte för snabbt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar