Barnbidrag?
Tonåringar
  1. Anonym
    #1

    Barnbidrag?

    Hej jag är 14 år och jag skullve väldigt gärna ha mitt barnbidrag.
    Just nu får jag 400 och behöver köpa inne kläder själv (strumpor, tröjor,byxor,tjocktröja)
    Men jag vill börja ta mer ansvar och få hela mitt barnbidrag.
    Jag vill också lära mig att ha en budget.

    Vad tycker ni att jag borde få och vara tvungen att köpa?

    PS: Min pappa jobbar men Min mamma har varit sjukskriven nu i 1,5 år
  2. 1
    Barnbidrag? Hej jag är 14 år och jag skullve väldigt gärna ha mitt barnbidrag.
    Just nu får jag 400 och behöver köpa inne kläder själv (strumpor, tröjor,byxor,tjocktröja)
    Men jag vill börja ta mer ansvar och få hela mitt barnbidrag.
    Jag vill också lära mig att ha en budget.

    Vad tycker ni att jag borde få och vara tvungen att köpa?

    PS: Min pappa jobbar men Min mamma har varit sjukskriven nu i 1,5 år
  3. Anonym
    #2
    Jag tänker så här:barnbidraget är till för att hjälpa föräldrarna att ha råd att betala för saker och aktiviteter som barnen behöver.

    I vissa fall kan föräldrarna ha det gott ställt och då kan barnen få mer av barnbidraget, men i ditt fall när din mamma varit sjukskriven länge så kan jag förstå att hon behöver det för att klara av att köpa mat, kläder och annat till dig.

    Jag skulle nog resonera försiktigt med mina föräldrar om jag vore du, men ditt barnbidrag får du nog räkna med att det behöver gå till nyttiga saker helt och hållet och inte till roligheter tyvärr.

    hoppas ni kan hitta en lösning som passar både dig och din mamma.
  4. 2
    Jag tänker så här:barnbidraget är till för att hjälpa föräldrarna att ha råd att betala för saker och aktiviteter som barnen behöver.

    I vissa fall kan föräldrarna ha det gott ställt och då kan barnen få mer av barnbidraget, men i ditt fall när din mamma varit sjukskriven länge så kan jag förstå att hon behöver det för att klara av att köpa mat, kläder och annat till dig.

    Jag skulle nog resonera försiktigt med mina föräldrar om jag vore du, men ditt barnbidrag får du nog räkna med att det behöver gå till nyttiga saker helt och hållet och inte till roligheter tyvärr.

    hoppas ni kan hitta en lösning som passar både dig och din mamma.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar